etomcat Creative Commons License 2019.06.05 -2 0 40171

> Van nekik 1000+ vadászgépük, és vagy 10 ezer légvédelmi ütegük, no meg több rétegű lopakodó repülőgépek felderítésére és megsemmisítésére alkalmas integrált légvédelmük. Az F-22 nulla esélye van orosz légtérben a túlélésre.

 

Ez már inkább fantasy, mint sci-fi... Az oroszok maguk is elismerik, hogy észak felől (sarkkör) lyukas a légvédelmük, mint az ementáli sajt. Éppen ezért kezdték el a MiG-31 gépek modernizálását és a régebb óta leállított példányok újraélesztését, meg a bázisok újranyitását a 60. szélesség felett - viszont azok mellé is kellene még az AWACS és a tankergép (IL-78, A-50) flotta, amikből alig van. Szíriába se tudtak annyit küldeni AWACS-ból, hogy folyamatos járőrözést tartasanak fent, így a cionisták átjáróháznak használják a térséget.

 

Ráadásul az oroszoknak nincs kis-közepes, kétmotoros, gazdaságos AWACS-juk sem, mint az amcsi Hawkeye vagy a svéd Erieye - így mindig a nagy böszme IL-76/A-50 kell repüljön, négy hajtómű, óriási üzemeltetési költség.

 

(Akartak anno An-72 alapon kis AWACS-ot már a SZU idején is, de kiderült, hogy az elektronikájuk nem fér bele. Ugyebár a böszme nagy A-50 is a tavalyi korszerűsítésig, 25+ éven át nem rendelkezett fedélzeti vécével, csak fedeles vödörrel - mert eggyel több rack szekrény hely kellett az elektronikának, mint gondolták, így ugrott a budi doboza. Ez a rögvalóság az orosz elektronikai iparról.)

Előzmény: Platon (40157)