Tzl Creative Commons License 2019.06.03 0 0 222213

Köszi.

Nekem katalizátoros és lambdás is, és ott a szellőztető szelep csatija a motortérben, így gondolom mennie kell.

 

Próbáltam kihúzni a dugót, de akkor melegben álló helyzetben jött az enyhe benzinszag. 

Az a baj, hogy előzőleg mindent kiszereltek, ami része volt a szellőztetésnek. Se tartály, se szelep, se csövek. Szóval mindent be kell szereznem, ha úgy döntök, hogy visszaépítem.

 

Azt meg tudod mondani, hogy a szellőztető szelep működtetésének mi a logikája? Alapból nyitott, vagy alapból zárt.

Mert próbából rádugtam egy Opel szelepét, de azt azonnal kinyitotta a motorvezérlő, amint elindítottam a motort. Így akkora fals levegőt kapott, hogy alig volt alapjárat.

Utánaolvasva, van néhány kocsi aminek alapból nyitott szelepe van, hogy állóhelyzetben is szellőzzön, és elzárja a motorvezérlő amikor nem kell. Ilyen lehet az E30-nak is, vagy rossz az a kimenete az ECU-nak.

 

Mert akkor a következő az lesz, hogy rákötök egy lámpát a szelep csatijára, amit kivezetek a motorháztető mellett, és menetközben figyelem, hogy mikor ég és mikor nem.

Előzmény: e30nick (222212)