Törölt nick Creative Commons License 2019.05.28 0 0 175766

Szeva. Na ez jó kérdés,mert a közeli napokban megjárta a Sanyi,mert a legnagyob rönköt rakták fel. Ezt is csak láncfűrészes szobrászkodással sikerült,vagyis az egyik végéből lenyestek kiálló ágmaradványokat. Ez igy 1m körüli átmérő volt,és nemtudta a szelést fentről kezdeni,igy áttvágta a rönköt középen. Az ékelésed most jön, vagyis nem nehezedett a lapra a tömeg,a baj akkor jött,amikor a fog kiért. Ekkor satuként fogta a tömeg,és azonnali főmotor megállitást csinált,mert a lap úgy megszorult,hogy lejárni kivánt a kerékről.

 

A jóslatod helyes lehet,mertha kiakart volna járni a fából,a lap intenziv feszitést kapott volna.

A Pilana honlapján olvastam,hogy a berepedések adódhatnak nyúlás,és tömörödés funkciókból. Inkáb máskép irom. A szalag hátul nyúlik,mert a domború kerék ott hosszab kerületű,mint a fog felőli oldal. Így a fogfelőli oldal,meg tömörödik. Valamilyen szinten ezt aláirnám,de nehéz ezt gyakorlatban elképzelni.

Ma elgondolkodtam ezen,és elképzelhető,hogy a lapunk teljes fog magassággal lent jár a kerék sikjától.(kb 12-15mm) Szerinted ezt a fogsávot meddig szabályos a kerékre járatni ?

Fontosnak vélném ezt pontositani,mertha a kerék,és a lap ive nemjó helyen találkozik,ez erőszakolása lehet a lapnak.

Ma indikátor órával megnéztem a szalag kerekek esetleges ütését. 2-3 század-ot érzékelt az óra,vagyis ez elenyésző. Az oldal irányú mozditás,és mérés,viszont 1.5mm,vagyis érzékelhető a csapágyak lógása. Sanyi megtömte zsirral,kb két hete,a csapágy morgás-hang elsimúlt,vagyis a kerék zajmentesen,és simán gördül.

Előzmény: rferi (175765)