Tzl Creative Commons License 2019.05.28 0 0 222208

Igen, egy akksi tökéletes. Csak azzal óvatosan, mert elég nagy áramok tudnak kialakulni, ha véletlenül zárlatot okozol, és a motorok csatiját izgatva nem nehéz összeérinteni véletlenül. :)

 

De hangsúlyozom, hogy a következő infókat csakis a rajz alapján mondom, és én is tévedhetek, és a rajzban is volt már hiba:

 

Ha reteszelős a központizárad, akkor 3 vezeték megy a hátsó motorokhoz, (kék, fehér, fekete), ha régebbi és nem reteszelős, akkor csak kettő (kék és fehér) Ha lehúzod a zár csatiját, akkor én elsőkörben a vezetékelés felöli oldalt nézném meg, mert az egyszerűbb.

 

A vezetékelés teszteléséhez egy égőt dugj bele a lehúzott csatiba a kék és fehér közé, aminek záráskor és nyitáskor is fel kell villannia egy rövid időre. A reteszelés teszteléséhez a kék és a fekete közé tedd az égőt: nyitáskor mindig villannia kell, záráskor, csak ha reteszeled.

Ha villan az égő, akkor a motor rossz, ha nem akkor a vezetékelés szakadt. Fontos, hogy legalább 10W-s égő legyen, de 21W-osnál nagyobbat ne használj!

 

A motorokat úgy tudod letesztelni, hogy a szintén a kék-fehér csati helyére feszültséget kapcsolva, egyik polaritással nyit, a másikkal zár. (záráshoz a kék a plusz és a fehér a mínusz, nyitáshoz fordítva)

Ha reteszelős is, akkor a reteszeléshez a zárás után a kék marad a pozitívon, a negatívot pedig a feketére kell adni.

A reteszelés kinyitásához pedig kék mínusz, és mind a kettő másikra pedig a pozitívot.

 

Remélem tudtam segíteni, majd jelentkezz, hogy mire jutottál!

 

 

 

Előzmény: noorbee (222207)