Törölt nick Creative Commons License 2019.05.24 0 1 166444

Nem kell ahhoz a grög. :)

Ott a héber, nyilvánvalóan fogalmaz.

 

1Móz 1:30 A föld minden vadainak pedig, és az ég minden madarainak, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatoknak, amelyekben élő lélek van, a zöld füveket [adom] eledelül. És úgy lőn. 

 

1Móz 2:7 És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából, és lehellett vala az ő orrába életnek leheletét. Így lőn az ember élő lélekké. 

 

Mivé vált? Élő lélekké. Röviden szólva élővé. 

Mitől vált élővé? A lehellettől. ez olvasatomban az erő, Isten szelleme, ami életre keltette, élővé tette.

ez igaz az állatokra is, azok is lelkek élő lelkek. 

 

H2416 ‫חַי‬ (ḥaj)
1) élő, eleven, élénk, zsenge (ti. fű), nyers (ti. hús)
2) az Élő (ti. Isten), élőlény, a Megújulás (ti. tavasz)
3) rokon, atyafi, rokonság (1Sám18:18)

Etimológia: melléknév (adjectivum) vagy hímnemű főnév (nomen masculinum) a H2421-ből. Azonos szám alatt több szó fut (lásd: lent).
Ejtsd: haj.

 

H5315 ‫נֶפֶשׁ‬ (nep̄eš)
1) lélek (vö. anima, pszükhé), lélegzet, lehelet
2) (az ember belsejének) élő része, élőlény
3) az egyén maga (pl. „...hogy jót tegyek a te lelkeddel”, vagyis „teveled”)
4) lélek, mint érzelmi központ (kedv, hangulat, érzés, éhség, szomjúság, általános kívánság, vágy)
5) lélek, mint mentális központ (tud, ismer, gondol, vélekedik)
6) lélek, mint az akarat székhelye (szándékol, választ, visszautasít)
7) jellem, karakter
8) szövegértelmezések függvényében: illat (Péld 27:9), düh, tombolás, őrjöngés, izzó harag (Jób 41:13)

Etimológia: nőnemű főnév (nomen femininum) egy, a bibliai héberben csak származékszavak képzéséhez használatos gyökből (נפש), melynek rokon nyelvi jelentése: ’lélek’, ’élet’, ’vér’, ’kívánság’, ’illat’ (arab), ’élet’ (asszír). Ebből a névszóból származik a H5314.
Ejtsd: nefes. 

 

Mivel ugyanazon erő, szellem van minden élőben, így álatban, emberben. az ember nem több mint az oktalan barom, álat.

Préd 3:19 Az emberek fiainak vége hasonló az oktalan állatnak végéhez, és egyenlő végük van azoknak; amint meghal egyik, úgy meghal a másik is, és ugyanazon egy lélek van mindenikben; és az embernek nagyobb méltósága nincs az oktalan állatoknál, mert minden hiábavalóság.

 

 

Sem az emberben, sem pedig Istenben nincs háromság, vagy bármi ehhez hasonló misztikum.

szerintem, hitem szerint.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (166443)