gw Creative Commons License 2019.05.07 0 1 1003

Az elmúlt hétvégén keleten jártam, hogy beutazzak pár eddig kimaradt vonalat.

 

Hrubieszów 2004-től egészen tavaly decemberig nem volt elérhető menetrend szerinti személyszállító vonattal, amikor is a PKP Intercity az SKPL segítségével kiterjesztette idáig a Hetman TLK-t. Így most dízel motorvonattal lehet eljutni Rzeszówig, ahol át kell szállni igazi TLK-ra.

Hrubieszówtól Zamoscig meglepően sokan voltunk, vagy 10 utas is volt a vonaton, Zamosc után viszont már 40-en utaztunk, tehát annyira nem tűnik elvetéltnek a kísérlet (bár nem lenne meglepő, ha jövőre újra visszavágnák Zamoscig).

 

A másik változatos időkben bejárható vonal a Zwierzyniec-Hrebenne-Jaroslaw. Itt szakaszonként egész évben jár vonat, egyes években TLK is járt itt, most turistaszezonban van végigmenő személyvonat (a május 1 utáni napok ilyennek számítanak).

Sok utas így májusban nem volt, kb. 10 végigmenő mellett további 10-20 fő cserélődött. A személyzetcsere az ellenirányú vonatoknál az ukrán normál nyomtávú átmenetnél, Hrebennénél volt. Sajnos normál nyomtávú vonat már nem megy át (pedig korábban Varsóba gyors is ment Rava-Russzkából), mivel odaát már nincs meg minden vágány.

 

Rava-Russzkából széles nyomtávú vágány is megy át, a szomszédos Werchrata állomásra. Bár a széles vágány tovább is vezet, az már használaton kívül van, idáig viszont rendszeres az átjárás, minden nap használják az átrakó terminált, most is sikerült egy ukrán vonatot elcsípni (sajnos csak ablakon át).