"...Nem a szavakon lovagolok, de azért nem mindegy hogy mi mit jelent.."
Most már nem érdemes azon filozofálni, hogy megbízható volt-e vagy nem a Tigrincs a II.Vh-ban. Maradjunk annyiban, hogy nem volt szerencsés vele szembenézni.
A gondolatmenet a Leclerc kudarca kapcsán merült fel, hogy hiába a mai CAD-CNC gyártástechnológia. Külön-külön a rajzasztalon első rangú az elképzelés, de összeszerelve mégsem működik a "termék" elvárható minőségben.
A Francia gyár amely a Leclercet gyártotta a GIAT / NEXTER egy hiperszuper modern üzem. A "késztermék" mégsem lett sikeres. Mivel a Franciák nem akarták impotálni az Amerikai M1 Abrams vagy a Német Leopard 2 tipust, inkább meg akarták mutatni, hogy ők is tudnak MBT-t építeni. Ez lett belőle...
Most meg a Mercedes FRANCIA motort (is) épít be a személygépkocsikba. Micsoda eretnekség...:-) Ettől függetlenül a Leclerc elektronikai és ergonómiai kialakítása fejlettebb, mint a Leopard, de ez nem elég a sikerhez...