Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.25 -4 1 44060

Nemcsak traktort mondtam, hanem az összes olyan mezőgazdasági gépet, melyek aránylag nagy tengelyterhelésűek: traktor, mezőgazdasági vontató (= traktor + 2 pótkocsi), meg kombájn, amit mondtam. De ezekhez hozzáteszem még a pótkocsis tehergépkocsit (áltb. 2 pótkocsival), a nehéz pótkocsis tehergépkocsit (áltb. 2 pótkocsival), a tárcsázógépeket, az összes mezőgazdasági földmunkagépet (üzemi rotációs kapasort vontató erőgépeket, ekesort vontató mez.-vont.-gépeket, stb. ...). Ezek azért vagy felette vannak a 3,5 tonnának, vagy adott esetben megpakolva a 7,0 tonna feletti kategóriát is megsúrolhatják (pl. a vágó-sertést, vágó-szarvasmarhát, jószágot, takarmányt, szemesterményt, silókukoricát, tápszereket, cukorrépát, stb.-t nagy mennyiségben szállító, 2 pótkocsit vontató nehéz pótkocsis tehergépkocsik is ilyenek).

Más esetben volt rá már példa a környékünkön is, hogy nem érik ugyan el a 3,5 tonnát sem, de gondatlanul közlekednek a tárcsázósorral vagy az ekesorral, és nem emelik fel azokat eléggé, és emiatt barázdásra "felszántják", felsértik vele az aszfaltburkolatot.

Ezekre a járművekre mindre útterhelési adót kellene kiróni, mivel közlekedésük során az átlagos használatnál sűrűbben sérül meg az útburkolat. És ez nem lenne azonos az úthasználati díjjal, hanem ezt kifejezetten az útburkolatot fokozottan igénybe vevő járművek után kellene behajtani, járművenként!

Előzmény: trizs77 (44045)