GPS Creative Commons License 2019.04.22 0 1 348243

 

Ha egy I. főcsoportbeli fém meggyullad, azt nem tudom, lehet-e egyáltalán oltani.

 

A gyakorlatban az égő benzint (de még kerozint sem) lehet eloltani. Elméletben igen, a gyakorlatban túróst.

 

Mi is csak a láng elfojtásával (a habréteg általi oxigén-utánpótlás elvágásával) geciztünk - de az nem volt igazi oltás. Nem is lehetett.

Ahol szakadt a habréteg, ott újra kigyulladtak a gőzök - bohóckodás volt az, nem oltás.

Isten mentsen meg egy ilyen valódi tűztől, éles helyzetben - ahol se tepsi nincs, se a mennyiség nincs 1 literre korlátozva.

 

Kiképeztek reptéri oltásra is - pl. kényszerleszállás esetére, ha sérül az üzemanyagtartály (ami sanszos, ha törik a szárny).

 

A protokoll ott is arról szól, hogy a várható becsapódási helyet és környékét min 30 centi vastag, kemény, sűrű és tartós habszőnyeggel kell leteríteni - még a becsapódás előtt.

Azért, hogy az esetleg kifolyó üzemanyag lángmagját elfojtsuk. Ezzel nem lehet meggátolna a több tonna üzemanyag szétfolyását... de legalább nem viszi magával a tüzet. Elméletileg.

 

Megjegyzem egy ilyen habszőnyeg előállítása ekkora felületen (!) kurvanehéz feladat és (utólag bevallom) igazából soha nem sikerült az előírásoknak megfelelő minőségű habot készíteni.

Vagy túl könnyű (levegős) volt, vagy szakadozott, vagy szétfolyt mint a húgy - de olyat, amit a protokoll előírt, olyat soha.

.

Előzmény: rev251 (348241)