szilvatövis Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348196

A tanulmány újabb baklövése/ferdítése a hivatkozott tanulmány az akkugyártás karbonlábnyomáról.

 

A referencia tanulmány önmagát invalidálja, amikor megállapítja, hogy az akkugyártás folyamata átláthatatlan és az irodalmi adatok szórás túl nagy a reális konklúzióhoz.

Arról már nem is beszélve, hogy kisteherautókról szól, a Teslában alkalmazott akkuk említésre kerülnek ugyan, de nem szerepelnek az értékelésben...

 

 

Van viszont egy idevágó fontos megállapítása, hogy az energia nagy része fele legalább helyben, a készregyártásnál használódik el, tehát nagymértékben függ a gyártás helyétől és módszrétől, az CO2 kibocsátás, sokkal inkább mint a bányászástól és alapanyagfeldolgozástól. A Tesla megújulóenergia felhasználásának mértéke tehát döntően befolyásolja az akuja karbon vonzatát is.

 

b) How large are the greenhouse gas emissions related to different production steps including mining, processing and assembly/manufacturing?Mining and refining seem to contribute a relatively small amount to the current life cycle of the battery. It is nearly independent of the cell chemistry NMC, LFP or LMO calculated per kWh capacity. The largest part of the emissions, around 50%, is currently from battery (including cell) manufacturing, but if the material processing to battery grade is viewed as one total it is in the same order of magnitude. The reviewed studies vary when it comes to the line between these areas and transparency is lacking.When it comes to battery components, the electrodes look to be the dominating contributors. Most of the other components vary in impact between studies, but electronics seem to have a high impact as well.

https://www.ivl.se/download/18.5922281715bdaebede9559/1496046218976/C243+The+life+cycle+energy+consumption+and+CO2+emissions+from+lithium+ion+batteries+.pdf

 

Ezzel talán el is dőlt, nem reálisak a fantáziálások a bányászat parttalan környezeti hatásairól.