The BIG bang theory Creative Commons License 2019.04.19 0 0 47928
Nocsak, nocsak..... most akkor mégsem olyan nyomatékos a BIG a gyári dobbokkal??? Még szerencse, hogy minden tizenéves, (és a mindenhez Is értők) tudják, hogy minél hangosabb a motor annál erősebb.:-) A viccet félretéve...... Sajnos a kipufogó hangolás nem ilyen egyszerű dolog. Szép dolog a nyitott dob, de valós teljesítmény növekedést, (50 lóerőnél pár százalékot) csak a felső fordulatszámtartományban hozhat, ami nem az öreg BIGek kedvenc területe. Alacsony fordulaton meg nem hoz nagyobb nyomatékot, sőt..... Talán, ha van még rendes kompresszió a motorban, kicsit (párszáz fordulattal) lejjebről idul meg, de ott még messzebb van a "ficánkolástol"...... persze a "nagy hang" csodát tesz (leginkább azzal aki erre fogékony.) Egy kipufogós cimbivel végigjátszottuk ezt az én SR 42-esemen is, egy nyitott dob átalakításával, hogy alapjáraton és közepesfordulatig ne üvöltsön de produkáljon nyomatékot is, aztán feljebb megjöjjön a hangja és a lóerő is meglegyen. De ami a legfontosabb, hogy a "gyilkos" visszadurrogásokat is megszűrtük. Olyan jól sikerült, hogy a "véreszájú" osztrák rendőr sem a hangjáért fogott meg. (persze gyorshajtásért) Ha mégis mész nagycsapattal külföldre, nyitott dobbal egyből állj be sor végefelé...... kevesebben, szívnak mögötted és előbb-utóbb úgyis megfognak kérni. :-)))
Előzmény: Gyöször (47927)