advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.04.09 -1 4 347560

Igen, csak tudod van azért ebben egy nem apró kockázat is...

 

Egyetlen egyszer fog megtörténni, hogy egy család végül bennég egy ilyen BMW-ben, és a cég nagyon hirtelen azzal szembesülhet, hogy az ÖSSZES az elmúlt 10 évben bárhol a világon eladott dízel bimmerét azonnali hatállyal és teljes kártérítés mellett köteles visszavásárolni a tulajdonosoktól, mert azokat azonnali hatállyal mindenütt kitiltják a forgalomból.

 

Ne mondd, hogy ez lehetetlen - a VW az USA-ban tulajdonképpen így járt a dízelbotrány után - ami viszont nem a közvetlen biztonságot fenyegette, így ez most sokkal élesebb ügy lehet. Nem véletlenül húztam párhuzamot a Boeing 737-Max problémáival, ott is egy végül is alapvetően csak "sima szoftverhibának" mondható történés vezetett végül két repülőgép és az összes rajtuk lévő elvesztéséhez - mire leállították az összes ilyen gépet és a probléma megnyugtató és garantált kijavításáig nem is engedik őket repülni. Meg fogják oldani - de ha nem lennének rá képesek, az összes gépet vissza is kellene vásárolniuk...

A dízel BMW-k esetében viszont nem egyértelmű, hogy ez a probléma valóban véglegesen megoldható - de ha igen, akkor is nyilvánvaló, hogy nem az a megoldás, amit most művelnek, hogy a visszahívott kocsikon a már elszennyeződött, kicsit megégett elemeket kicserélik új - de ugyanolyanra (ami pár tízezer kilométernyi városi totojázás után megint újra tűzveszélyes lehet), hanem át kellene tervezni és más anyagokból kialakítva, máshogy vezetve kellene megoldani a problémás részleteket.

 

De ezt nem teszik, ezt mindenki láthatja. Még a visszahívások is csak tessék-lássék mennek, nem oldották meg a megfelelő alkatrész-utánpótlást sem, és ez újabb, már a visszahívás alatt beállt tűzesetekhez is vezetett.

 

Kiszámíthatatlan, hogy végül majd csöndben elül-e a dolog, vagy sem, de ha most valami olyasmi történne, amiről írtam (pl: bennégne egy komplett család egy ilyen, esetleg már vissza is hívott, de alkatrész hiányában és a kezelhetetlenül hosszú várólista okán még nem javított kocsiban) - annak szó szerint a BMW tönkremenetele és megszűnése is lehetne a vége...

Nem is értem, hogy hogy van bátorságuk ennyire nem komolyan venni az ügyet (amikor pl: Dél-Koreában már de facto korlátozták a forgalomban ezeket az autókat). Ez most micsoda? Cinizmus, pénzéhség, nemtörődömség - vagy valójában egyszerűen nincs pénzük-energiájuk megoldani a problémát?

Előzmény: Taurus Obscurus (347551)