newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347429

"az üzemanyaggal hűtés létező dolog" 

 

Én csak a benzines, főleg turbós motoroknál hallottam róla ahol az égési csúcshőmérsékletet csökkentik ezzel,  többlet üzemanyagot fecskendeznek az égéstérbe. Mivel az üzemanyag disszociál az  égés előtt,  hőt von el. Elégni nem tud teljesen mert nincs annyi oxigén hozzá. ( Nem környezet és üzemanyagfogyasztás barát megoldás de van olyan üzemállapot mikor a motor védelme érdekében szükséges.)  Az én kocsimban is van.

 

 

A Skoda 105-os egy  lassú lomha valami volt már a maga idejében is.

 

Szoktam utazni 99 Le-s  1.3B Toyota Aurisban ill. vezettem is. Egy lassú, baleset veszélyesen gyenge valami. (Városban jó, országúton, emelkedőn, autópályán meghal)

 

Szerintem a mai forgalomban ill a mai világban egy 10-12 kg/Le kocsi már  a minimális elvárás. 

Régen   egy Astra 1000-1100 kg és 100-120 Le volt ( 1.6 és 1.8 ) Manapság egy átlagos családi autó 1200-1400 kg.

Én a túlzott igényeket egy 1.5 tonnás autónál 200Le felett húznám meg. :)  DE nem vagyunk egyformák. 

Azért CSAK a lóerő megadása nem elegendő, kellene a nyomatékról is beszélni helyesebben a motor karakterisztikájáról. Egy 1.3-as szívó benzines 100Le-s kocsi nem úgy megy mint egy 100Le-s turbó dízel.

 

Nem tudom milyen kocsikat vezettél/használsz próbálj ki egy 2-3-400 lóerőset és akkor átértékeled a Skoda 105 elég-e :) 

Előzmény: orgonatündér (347428)