Avant1 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 5027

Szia,

Köszi az infókat! 

 

A következők vannak:

- 10w-40-et nem szabadna semmilyen 1995 utáni években gyártott autóba tölteni mifelénk. Ez a helyzet. A Zsigulikon szocializálódott öreg szerelők persze tolják ("100 ezren túl van, kell neki a >vastagabb< olaj". Ami egy baromság. A 10w...azt jelenti, hogy a hidegoldali viszkozitása magas. Magyarul: hideg időben rohadt sűrű és lassan jön meg az olajnyomás, és ha beindult 7 bar és a feletti az olajnyomás (túl sok, de a megkerülőszeleppel korlátozva van). 

A 40-es jelzi, hogy milyen viszkozitása van 100 Celsius fokon. 

Az 5w-40-esnek adott meleg hőfokon ugyanannyi a viszkozitása, mint a 10w-40-esnek, de hidegben sokkal folyósabb (ami jó). Az A2-be 5w-40 való leginkább a mi éghajlatunkont. A gyári töltete egyébként 5w-30 LL volt. 

(Ahol nincs fagy, a 10w-40 rendben lenne)

 

Egy 5w-50-esnek  jóval (nemlineárisan nagyobb a viszkozitása 100-120 fokon, a 30-as pedig fos lesz 120 fokon, pl. turbós idősebb motoroknál károsodhat a turbó egy forró nyári napon, hiába volt újkorában 5w-30 a gyári új töltése. Nagyobb hézagok, több százezer km futás és sok kemény nap után ezért kell 5w-50-et használni a nagy erőre felnevelt autóknál idősebb korban, hogy legyen az olajnak teljesítmény tartaléka minden üzemállapotban, és semmiképp se legyen túl híg forrón, és télen is hamar (kb 1 másodperc alatt) jöjjön meg az olajnyomás mindenhol. 

Igazából egy A2 1.4-be is tökéletes, csak drágább, mint az 5w-40.

 

Az olajba nem célszerű semmilyen adalékot sem tenni.

 

A 0w-30-as az 1.4b-nél tényleg olajzabához vezethet. 0w-40-el volt hasonló élményem, vásárlás után. Nagyon szépen ment a motor, keveset is fogyasztott, de szemmel láthatóan fogyott az olaj belőle, ami ugyan műszakilag nem lenne nagy baj (amíg a katalizátor nem megy tönkre - ennek határa kb. 0,5 liter per ezer körül lehet) csak hát ez pénzkidobás.

 

 

Az olajlehúzó gyűrű letapadását meg tudom erősíteni! Túlnyomórészt városban használt autónknál az elmúlt 7 évben mindig volt mérhető olajfogyasztás, amit betudtam a német A2 fórumon olvasottaknak, miszerint az AUA kódú motornál gond volt a gyűrűk minőségével, utólag derült ki. A helyzet az, hogy kezelésbe vettem az autót, keményen meghajtottam többször is, autópályán főleg nagyobb tempóval / terheléssel, és lám, az olajfogyasztás totál megszűnt! Vagyis nem tudtam mérni 1-2 ezer km-en érdemben. Feltételezhető, hogy  az olajlehúzó gyűrűk ismét jól működnek. Ja, fontos: tettem a benzinbe tisztító adalékot (Liqui Moly).

 

 

 

 

 

 

Előzmény: UK_A2 (5014)