ParaTulok Creative Commons License 2019.04.03 0 0 4801

Sziasztok, berakom ide is, hátha...

 

Adott egy 1998-as évjáratú Mazda 323F BA 1,5 benzines ABS-es fékrendszerrel.

A fékpedál járó motornál első benyomásra nagyon lent fog, de amúgy is beljebb fog, mint kellene.

A hiba egyszer csak úgy lett... A rendszer tömítettsége megfelelő, szivárgásnak semmilyen jele vagy nyoma nincsen, álló motornál, amikor nincs vákuumos rásegítés, két lábbal is lehet nyomni izomból, kemény és nem megy befelé.

Fékhatás méréskor az ,A, és a ,B, tengelyen is nagy az eltérés, jobb oldalon látványosan kisebb a fékerő, de főleg a ,B, tengelyen.

A jármű egyébként fékezéskor nem húz el egyik irányba sem. Sokat kínozva az ,A, tengelyen még össze is hozható, hogy beleférjen a megengedett 20 %-os eltérésbe, de hátul folyamatosan 50-60 %-os eltérés van a két oldal között.

A rendszerben amúgy egy árva légbuborék sincs, minden légtelenítési ponton megfelelő a nyomás és légmentesen jön a folyadék. Sőt, az ABS hidraulikatömbnél meglazítva a fékcsöveket szintén légmentesen távozik a fékfolyadék.

Beszéltünk ABS-tömböt feljavító cégekkel, állítólag ilyen Mazda ABS-kockát még sosem javítottak, persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet hibás.

Főfékhenger lett cserélve, persze potyára, semmi nem változott, már 2 liter fékfolyadékot elpancsoltunk légtelenítéssel.

Ha valakinek bármilyen ötlete lenne, megköszönnénk, vagy esetleg ABS-tömb donorból kölcsönbe, próbára (a verda Tapolcán található).

Amúgy a fékrendszer minden más része hibátlan, aminek mozognia kell, mozog, hátsó munkahengerek újak, mert folyattak, az egyik be is volt rohadva.

A tűzfalon találtunk még egy fékcső elosztót, ami a hátsó fékkel van összefüggésben, ott szintén jön a folyadék légmentesen, ha megnyitogatjuk.

Fékerő szabályzó elvileg nincs, ABS-es autóról lévén szó. A két fékkör egyébként ennél az autónál átlósan van kötve.

Hálásak lennénk minden segítségért. Köszi szépen!