_Berci Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347053

 

... aminek a non plus ultrája a villanyrepülőkkel fellegekben járás.

 

Nem fellegekben jaras az. Az Airbus is egyre kemenyebben racuppan. A vilag röpködese teren az 1000 mile-nal rövidebb utak teszik ki a ~70%-t (Europa belsö jaratai gyakorlatilag mind ilyenek). Ezt mar ma is el lehetne kesziteni hybrid repülövel. Egy jet hajtomü besegit indulaskor/emelkedeskor, mondjuk 20-25 percen keresztül ... majd 1-2 orat villanymotorokrol (propellerrel) tesz meg ... mar manapsag is lehetne ilyesmit kesziteni, mondjuk 60-70 szemelyig. Azt is irtam, hogy az 500 Wh/kg teljes mertekben forradalmasitja az autozast ... az 1000 Wh/kg pedig a repkedest (az interkontinentalis vonalak kivetelevel). Ez valszeg azert nem valosul meg gyorsabb tempoban, mert a repkedö üzemanyagon gyakorlatilag nincs ado.

 

Különben vagy 6-8 eve irogattak arrol, hogy a 747 szarnyaba fuel-cell-eket rakva, hidrogennel feltankolva ... lehetne lyen (propelleres) jumbot epiteni. Nyilvan gazdasagi okokbol nem keszült el eddig. Inkabb csinaltak pl. A380-at, amely nem müködik gazdasagosan ...

 

Itt lehet kicsit nezegetni ...

 

https://www.google.com/search?q=Airbus+elektro+flugzeug&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4oKuvprLhAhWFUlAKHSRhB3cQ_AUIDigB&biw=1920&bih=944

 

(Egy kis knoff-hoff hozza. ~1 KW teljesitmennyel (az ~1,5 LE) es propellerrel kb. 30 Newton huzoeröt lehet produkalni. Az pedig elvisz ~10-12 kg utasszallitot. Vagyis pl. egy 20 tonnas repülöre kellene ~2 MW meghajtas. Ahhoz pedig ~500 Wh/kg akku energiasürüseggel orankenti üzemre kellene orankent ~4 tonna akku (es nem kellene bele fosszilis üzemanyag) ... A ´20-as evekben az anyagok jobbak lesznek, ... es ugy 2030 körül ezen a teren is attöres jöhet. Majd latjuk. hogy az emberisegnek mennyore fontos ez a tema ...)

Előzmény: kobab (347036)