Nádastavi Creative Commons License 2019.04.02 0 0 4387

Szia! Dehogy a gélt is, félreérthetően írhattam, arra gondoltam, hogy az összes festéket sem csiszolom le, hanem ahogy írtad, felérdesítem a felületet (pl. egy nedves csiszolással) és eltávolítom a régi festék nagy részét. Tavaly az így előkészített felületre nagyon szépen tapadt a kétkomponensű hajófesték. Sajnos németül nem tudok, csak angolul valamennyire, a videó érdekes, hogy a henger után ecsettel meghúzza a friss festést (a színre fújt takaró papírt nem teljesen értem). A szélekre én újságpapírt fogok ragasztani papírszalaggal körbe, hogy ne folyjon meg a festék és ne csepegjen rá a deckre. Nekem elég lesz az ecset, nem kell henger. És igen festés előtt az érdesítés után puha, tiszta pamut ronggyal az egész felületet gondosan áttörölgettem, már tavaly is. Én kisebb mérőhengert használtam, mivel ecsettel dolgozva lassabb a munka és inkább kis részletekre osztottam a drága festéket, mintsem sokat elpazaroljak belőle, ha valamiért félbe kellett volna szakítani a munkát (vagy amire a charge végére érsz már gélesedni kezd).

 

Szerintem a festék árának kifizetésén és megérkezési idejének kivárásán (tavaly fél literre heteket vártam) kívül egyszerű dolog ez. A svertem és a kormányom olyan jól sikerült, hogy itt Szegeden egy vitorlás ismerős kérdezgette is, hogy csináltam és mennyi festék kellett hozzá (bevallom az elején féltem a festéstől). Rengeteg Laser svertet látok csonttá kopva, akár brit videókban is, akkor mindig eszembe jut, milyen egyszerű újjá varázsolni ezeket...

Előzmény: Flagstaff (4384)