advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.03.29 0 2 346857

Kezeltesd már a paranoiádat, lécci...

 

Semmiféle véralgebráról sincs szó, de teljesen "életszagú" szituáció az, amikor úgy bukkan fel egy akadály a kocsi előtt, hogy puszta fékezéssel már nem lehet elkerülni a vele való ütközést. Ilyenkor igenis számít a mérlegelésnél az, hogy egyfelől micsoda az az akadály (mert egy útra esett tollpárnára nem úgy fogsz reagálni, mint két rémülten a lámpába néző kisgyerekre), másfelől mik az egyéb körülmények. Ezeket mind tudni kell mérlegelni - és ezt egy emberi sofőrtől is elvárjuk.

 

De újra csak - a reggeli gondolatszál nem ezen indult el, hanem azon, hogy most első körben olyan korlátozásokat akarnak a kocsikra/kocsikba pakolni, ami felülbírálhatja az emberi sofőrt - de közben meg olyan fejlettségi szintű eszközökkel akarnák ezeket megoldani, amelyek ma még a kicsit hozzáértőknek nyilvánvaló, hogy nem képesek ezt valóban korrekt módon megoldani. Pont azon rágódtam, hogy egy picit is összetettebb - de amúgy teljesen hétköznapi, ténylegesen folyamatosan előforduló - szituációban egy mai "mezei" táblafelismerő és sávkövető rendszer tömegesen hozna totálisan rossz döntéseket, és teljesen abszurd, hogy ezeket próbálják utána rákényszeríteni a vezetőre. 

Valóban korrekt döntések meghozásához viszont sokkal több információra támaszkodó, sokkal intelligensebb rendszerre volna szükség - valójában ilyen döntéseket korrekt módon meghozni csak egy magában is már jónak tekinthető önvezető rendszer képes.

Előzmény: Auralianus (346844)