GaborBear Creative Commons License 2019.03.25 0 0 47383

Sziasztok!

 

Most hogy haldoklik az akkum (Goelix, eredetileg és elvileg 72V/50AH, 40 db, 20S2P Li-Ion cellával), előtérbe került részemről az akkufűtés hasznossága, mivel minden kisajtolt cm hatótávra szükségem volna. Nos, jelenleg a 20 cellából 15db üzemel, a többit kiműtöttem. Az akku se mai darab, tizenéves már, így nem meglepő, hogy az eredeti 100 km körüli hatótáv eléggé drasztikusan leesett. A munkahelyem 30.5 km távolságra van az otthonomtól. Így a kihívás adott, ezt a távot megtenni ezzel az akkuval. A külső hőmérséklet 8.5 °C akku fűtés nélkül 13°C-ról indulva a hatótáv nem érte el a 24 km távolságot. Az akkufűtéssel elérhető belső akkuhőmérséklet 38-40°C. És így a hatótáv 31 km (!). No ez így már éppenelegendő. Az akkuról annyit, hogy jelenleg 54V (60 V), kb 16 Ah értékű, a kiegyenlített cellák kb. 0.08 V-ra egyformák, de az etap végére sajnos a leggyengébb cella terhelés esetén "lemarad" 0.4 - 0.5 V értékkel (ez kb 2.95-3.00 V-os cella végfeszültséget jelent), ami biza nem kevés. Az viszont meglepett, hogy a hatótávban a belső hőmérséklet ennyire sokat  (23 - 25%) számíthat.

Érdemes tehát fűteni :)