"Megéri?"
Nem nagyon, és szerintem elsősorban pont ezért nem reális ez a "TCL-féle gyorskatamaránok a Balatonra" elképzelés.
Annyi pénzből, amibe egy (EGY) ilyen csúcstechnológiás hajó belekerülne, annyi pénzből a TELJES balatoni flottán lehetne komoly beruházásokat eszközölni...
Az viszont igaz, hogy valóban gyorsítani kell a hosszú vonaljáratokon (ilyen ugye elsősorban J, H, K, N(G, ha újra lenne..)).
Tehát szerintem a reális fejlesztési elképzelés az, hogy azt a bizonyos 3 új hajót, amit venni akarnak a nagy fejlesztési pénzből, azt úgy válasszák ki/terveztessék meg, hogy:
-legyen legalább 25 km/h utazósebessége (tehát mondjuk 29-30 km/h végsebessége).
-legyen több nagy beszállító ajtaja, és normális ajtó előtti tere, hogy gyorsítható legyen a beszállítás.
Ha ilyen hajókkal állítanák ki a J/H/K/egyéb vonaljáratokat, akkor minden viszonylaton lenne legalább 30, de akár 45-60 perc időnyereség is a mostanihoz képest, és nem kerül horror pénzbe.