HG. Creative Commons License 2019.03.20 -1 1 127763

de osztom a véleményed abban, hogy a gyorshajózásé lesz a jövő itt a magyar belvizeken is.

 

én meg nagyon remélem, hogy nem

 

1. A Balaton keskeny és hosszú, ergo az átkelő járatok teljesen mindegy, hogy 20-30-40 perc alatt érnek-e át, nem ettől lesz több utas, és a meglévőknek sem lesz jobb.

Főleg nem annyival több, ami az egésznek a milliárdos költségét kitermelné.

 

2. a) Mekkora tömegekben merül fel egyáltalán, hogy Siófokról Badacsonyba, Keszthelyről Tihanyba, stb. utazzanak abban a pár napban, míg ott nyaralnak? (mert jelen relációkban lehetne komoly menetidőt faragni)

  b) mekkora tömegekben merül fel egyáltalán, hogy ehhez lerakják az autóikat?

  c) a nemautósok közül mekkora arány választaná ehhez a hosszú túrákhoz a vonathoz képest sokszoros árú hajót?

  d) akarjuk-e (mi itt), hogy egy állami cég soha meg nem térülő presztizsberuházásra szórjon el milliárdokat? (Még ha ennek mostanában divatja is van...) Főleg, hogy ugyanabból a pénzből értelmes fejlesztéseket is lehetne csinálni.

 

3. Hány tihanyi kútban horgászó csónakost, elsodródott gumimatracost, maga se tudja hova tekergő vitorlást, stb. darálna be egy ilyen? vagy tessék mindenkinek hozzászokni ehhez, mert az "úri közönség táncol"?

 

Halvány emlékeimben él valami ilyen sebességkorlátozási szám, de a Balatonon vmax 25-tel minden reális, és piaci alapon keresett desztináció tűréshatáron belül elérhető, ennyit meg egy megfelelő testkiképzésű + motorizáltságú + meghajtású hagyományos hajó is el tudna érni, és akkor béke és csend van.

 

 

Előzmény: riversea (127749)