A Siófokon nyaralók biztos mind sokat isznak, így nem szeretnek korán kelni.
Azt is bajnak látom, hogy ismét nem sikerült elszakadni attól, hogy a keleti háromszögben minden hajó végig menjen, azaz Tihany csak Füred érintésével lehessen megközelíthető - plusz félóra kerülővel.
Tehát ha valaki Siófokról tihanyi hajókirándulást tervezne, akkor nettó 3 óra hajón töltött idővel kell számolnia, amire a mai világban vélhetően egyre kevesebben hajlandók.
Még szomorúbb, hogy a menetrendi és séta járatok integrálása most sem sikerült, sőt, pl.:
A boglári átkelő (leánykori nevén B járat - ami amúgy most a legkorábban indul), átnyargal Révfülöpre 9-kor és 10.10-kor, azaz rögtön fordul vissza 25 + 10 + 25 = 60 perc alatt.
11.10-kor van Boglárról séta, ami azt jelenti, hogy ugyanaz a hajó, ugyanabból a kikötőből elindul, ugyanúgy 60 percig van úton, ugyanoda érkezik, stb., csak nem átnyargal és vissza 60 perc alatt, hanem pötyög valamerre körben a tóközépen.
Miből állna, ha minden átkelő pár egyben 1 órás sétának lenne meghirdetve - révfülöpi megállással? A sétautast zavarná, ha a sétahajó nyílegyenesen menne, és az út felénél 10 percre kikötne?
Egyedül annyi kéne, hogy az I. díjzóna menettérti jegyárát össze kéne hangolni az 1 órás sétahajózás díjával.
És ha ez sikerülne, akkor ugyanezt el lehetne játszani Füred - Tihany, vagy éppen Mária - Györök relációban.
A Dunán ez megy: veszel egy sétajegyet, ami indul Bp. belvárosból - Margitszigeti megállással.
Ahol - ha akarsz - kiszállsz, és bármelyik következő sétával visszajössz. Ha nem akarsz, akkor meg a hajón maradsz.