Bocs neked (is) akartam írni.
A 10e km / 1-2 liter az 1-2 deci per ezer, az 15 éves autóknál elég általános, bármilyen márkánál, sokan örülnének is, pl jó néhány Toyota és Honda 0,2-0,3-0,5 litert fogyaszt ezren a fővárosba, többet konkrétan ismerek is, de a VW vonalon ugyanez van. Az arány úgy feles lehetne, ha statisztikát kéne csinálni.
A2-nél az AUA gyárilag "tud" olajfogyasztani, nekünk is van ennyi, de 7 éve semmit sem nőtt, mindig ugyanannyi (olajlehúzó gyűrű issue, később módosítottak a BBY-nál).
Általánosan az van, hogy ha jó az olajgőz lecsapató rendszer ("kartergáz szellőzetés") akkor nagyon lecsökken az olajfogyás, amin tovább lehet javítani a szelepszár szimmeringek cseréjével.
Pl. egy 4 v 5 szelepes 3-3,5 literes hathengeres motornál csak a szelepszár szimmeringeknél el tud menni fél liter olaj ezer kilométeren , tök feltűnésmentesen. Az A2-nél is el tud menni 1-2 deci.
A motorkopás nem valószínű. Elég jól lehet diagnosztizálni, szervízben, egyébként.