_Berci Creative Commons License 2019.03.16 -11 0 346029

 

A lítium-ionos EV zsákutca, az akkus továbblépés pedig mindig pont úgy tíz-tizenöt évre van.

 

Ez nem allja meg a helyet! Egy "Gigafactory"-t akkor epitenek, ha ugy gondoljak, hogy a kapacitasahoz lesz megfelelö mennyisegü nyersanyag is. Azonkivül az "akkukör"-t biztosan idejeben bezarjak, ugyhogy az akkuk recycling uton ismet es ismet felhasznalasra kerülnek. Pl. az üveg területen mar regota ez a helyzet.

 

Nemregen raktam be egy abrat, amely a Li-ion kilatasait mutatja. A fejlödesi trend egyertelmü (nagyon nem olyan, mint pl. a magfuzio eseteben).

 

Szoval nem 10-20 ev mulva, hanem 2-3 even belül elkeszülnek a szilard elektrolitu akkuk.

Induljunk ki ~400 Wh/kg-bol. Akkor 60 kWh-hoz tartozik majd ~150 kg akku.

 

Ha eleri a technologia az 500 Wh/kg szintet (mondjuk 2025 tajekan), akkor kell majd 120 kg akku. A különbseg 30 kg, ami egyaltalan nem döntö. A harmadik vilagban esetleg eleg lesz ennek a fele is, ami mar megis csak egy (pici) auto, amit korabban nem tudtak volna maguknak megengedni.

Különben egy ~600 Wh-s akkuval rendelkezö e-bike-kal annyit lehet egy nap kerekezni, amennyit inkabb a feneked nem bir (de nincs akadalya, hogy valaki magaval vigyen egy masodik akkut).

 

Lehet a szelkerekeket is kifogasolni. Lehetne masmilyeneket is kesziteni ... de az iparag erre allt ra (haromlapatos ...). Hasonloan alakul ez az autoipar területen is. Az EV hasonlitani fog a kialakult ICE autokra (az elsö autok pedig inkabb a lovasfogatra hasonlitottak). Valszeg nem lesznek jellemzöen haromkereküek, vagy önegyensulyozo e-motorcycle-k ...

Sulyban pedig NEM törvenyszerü, hogy nehezek lesznek.

Előzmény: kobab (346010)