cezet_IS Creative Commons License 2019.03.15 0 0 222113

Fék tervezéskor másodlagos szempont, hogy milyen osztóköre van a donor tárcsának, úgysem találsz olyat, ami módosítás nélkül passzol.

Sokkal fontosabb, hogy milyen síkban fut a tárcsa, nem ér-e bele a porvédőbe, illetve, hogy a tárcsához választott nyereghez tudsz-e egyáltalán konzolt alkalmazni, vagy sehogy nem adja ki.

Egy csigás m50b25-höz kézenfekvő lenne egy 312-es Audi S3 tárcsa E34 540i nyergekkel.

Így:

https://www.300mm.de/einbau/312x25mit540iSattel/anleitung.htm

(Nálam hamarosan lesz egy pár ilyen nyereg eladó, leszórva, galvanizálva, új dugattyúval, gumi cuccokkal összerakva, ha érdekelne jelezd.)

A tárcsa eredetileg 5x100, a német már eleve 4x100-ra gyártatja magának, úgy árulja, de az eredetire is rá lehet fúrni a 4x100-at, illetve az agyfuratát 1mm-rel növelni kell. Meg persze kell a konzol, de ez mindenhez kell, ha módosítasz.

Egy ekkora első fékhez illik hátul is növelni, pl. így:

https://www.300mm.de/einbau/294x19mit540iSattel/anleitung.htm

Meg szükség lesz egy nagyobb főfékhengerre is, különben padlóig kell nyomd a pedált, mire történik valami.

Az általad említett megoldások hátránya a szembe dugattyús nyergek alkalmazása, ami szinte biztossá teszi 15-20mm nyomtáv alkalmazását, hogy ne érjenek bele a felni küllőjébe, azzal meg már lehet kilógsz a sárvédő alól.

Elég összetett, több tényezős dolog egy használható "nagyfék" szettet összelegózni, de nem lehetetlen. :)

A linkelt honlapot érdemes átlapozgatni, akkor is, ha nem tudsz németül.

Előzmény: nemes.alex14 (222110)