Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.03.15 0 0 96233

Ez másfél évvel ezelőtti, de most tették ki:

http://avherald.com/h?article=4c523254&opt=0

Tehergép, két pilóta + két fő, a kapitány a levegőben összeesett, az első tiszt letette a gépet, a kapitány a futópályán halt meg.

Mivel ez egy tehergép, nem járt rá defibrillátor, és a személyzetnek sem járt elsősegélyképzés. A biztonsági ember egyéb forrásból szerzett emlékeire támaszkodva próbálta újraéleszteni. A vizsgálat szerint nem lehet eldönteni, hogy a defibrillátor megmentette volna-e a kapitányt.

 

Ez pedig egy másik Etióp Boeing 5 nappal a MAX előtt:

http://avherald.com/h?article=4c50ff6c&opt=0

FL400-on leestek az oxigénmaszkok, de a pilóták nem találták a hiba okát. FL100-ra vészsüllyedve minden rendben volt, ezért FL240-ig visszaemelkedve visszatértek Addisz-Abebába. Utólag kiderült, hogy egy hibásan záródó ajtót a nyomáskülönbség nyitogatott meg csukogatott, ezért szűnt meg a hiba a süllyedés után, szóval eléggé jól tették, hogy hazamentek. De vizsgálat folyik, hogy miért emelkedtek vissza a kerülőút helyett (itt van az a felföld, amiről tegnap beszéltem, Addisz-Abeba 2300 méteren fekszik, és még hegyek is vannak).