Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345817

Amit Bela irt az meg szimplan marhasag, egy Dacia ICE hajtaslanca Szerintem nem kerul tobbe mint 4 ezer dollar. Egy szaros 40KWh-s akku meg onmagaban 6000, de sanszos hogy kozelebb all a 8000-hez, es akkor meg a villanymotor, teljesitmenyelektronika, aprolekok sehol sincs.

 

Elektronika (nem is kevés) a Daciában is van és a te számaiddal a 3 milliós Dacia lesz 5 millió EV kivitelben. Ugyanez pl. Fordban 4 és 6 millió.

 

A jelek szerint azért olyan drága az EV most, mert a fejlesztési költségeket terhelik jobban az első szériákra és az early bird-öket próbálják meg minél jobban megkopasztani.

 

Magyarul az EV itt liheg a nyakunkon, csak az akku gyártást kell (már csak) mennyiségileg felskálázni. Ami adott esetben még a fajlagos árnak is jót tenne.

 

Ráadásul még nem alakult ki az igényekhez illeszkedő termék mix, nekünk (kertváros) pl. kimondottan jól jönne egy kicsi, max 150 km. hatótávú városi autó, az asszonynak, gyereket vinni, bevásárlást intézni, stb.

Előzmény: Törölt nick (345801)