_Berci Creative Commons License 2019.03.12 -9 0 345630

 

1. A Nordstream eleg felesleges. Vagyis "lesz böven gazcsö" az oroszoktol ...

 

2. Az Energiewende lepeget tovabb. 

 

3. Ha 2025-re ~30% lesz/lenne az eladott uj EV-autok szama, akkor az nem nehany millio, hanem vilagmeretben ~30 millio evente.

 

4. Ha 2025-re kiderül (ki fog), hogy az EV a hasznalati profilok >90%-ban jobb megoldas, mint az ICE ... hat akkor nem nagyon kivannak majd a "rosszabbol" vasarolni.

 

5. Ha az EV aranya evi 40-50%-kal skalazodok fel evente, akkor 2030-ra meg mindig max. az összallomany harmada lesz EV/PHEV. Ha pl. Europaban az szgk.-k harmada lesz EV, akkor kb. 1 millio autora ~200 MW atlagteljesitmenyre lesz szükseg (az azt jelenti, hogy pl. 20 millio EV-ra ~4 GW többlet energia kell ... ami a jelenlegi ~60 mellett annak az 1/15 resze).

 

6. Az Energiewende "apro" modositasa eleg lenne a korrekciora (pl. evente es atlagban nem ~2% körüli eltolodas a megujulok javara, hanem 3 (evente nem 12 TWh uj kapacitas, hanem 15-18).

 

7. Az EV gyartasaban valszeg lesz egy "gatszakadas" (remelem joval 2025 elött). Ami azt jelenti, hogy ezutan mar nem nagyon akarnak a zemberek mast vasarolni, csak EV-t ... es sokan majd nem is vasarolnak, hanem inkabb car-sharing-be csatlakoznak ... es relativ keves szemelyautot hasznalnak, mert a nagyvarosokban a tömegközlekedes sokat javul ...

 

8. A kinai EV piac jelenleg a vilag EV piacanak a ~60%-a ... ami valszeg csökkenni fog, de a kinai marad a legnagyobb EV-piac ...

 

9. Ha ~2025-re az ~500 Wh/kg-os akku, valamint EV-kent atlagban ~80 kWh akku lenne, akkor egy ilyen autoval (atlagban Golf meret, amivel 600-700 km-t lehet egy töltessel mozogni, az akkupakk suya pedig (padloba süllyesztve) ~250-300 kg, akkor elkeszült a "mindenttudo Golf", hiszen alacsony szervizköltsege es tovabbii elönyei (pl. az ara egy atlag Golf ara) mar döntö elönyökkel rendelkezik ...

 

Valahogy igy. Majd valaki kitalalja a 10. pontot ...

 

Előzmény: Auralianus (345628)