Biga Cubensis Creative Commons License 2019.03.12 0 0 96073

De miért nem lehet az automatikát viszonylag egyszerűen kikapcsolni? Vagy ki lehet, csak
1) a pilóták annyira hozzászoktak, hogy ez csak utoljára jut eszükbe?
2) nem is tudják, hogy az éppen katasztrófát okozó műveletet egy korrigáló automatika végzi, és nem valami más romlott el?

3) pont az AF447-nél volt, hogy a számítógép végül észlelte a hibás-ellentmondó adatokat, és le is kapcsolta a robotot, a Boeing-nél nincs ilyesmi? (ADR DISAGREE, majd Alternate Law üzemmód)

 

Valahogy megint azt érzem, ezek a dolgok szükségesek/jövőbe mutatnak, de ha nincs megfelelő információáramlás-interakció lehetőség a robottal, akkor annak katasztrófa a vége. A megfelelőt úgy értem, hogy másodperceken belül meg lehessen róla tudni mindent és kikapcsolni ha szükséges, nem procedúrákat nézegetni, amikor már alig van idő bármire is...

 

Előzmény: Kenny___ (96069)