Ezek után szeretném megkérdezni, hogy mi a gazdasági/időbeli/stb realitása bármilyen kompnak a Balaton nyugati medencéjében.
A válasz: SEMMI.
Ellenben egy fizetős alagút - ami csak egy poros elképzelésben létezik - gyors, biztonságos és érdemben hajingálja le a forgalmat a 71-M7 - 67/68 ezen viszonylataiban
Mindez nem azt jelenti, hogy vágyom arra az alagútra, csak azt, hogy elgondolkodtató, hogy egy fizetős alagútnak (pont úgy, mint az az osztrák-német-svájci-olasz-francia alpesi alagutaknál van) lehet gazdasági megtérülése - de a kompnak az égvilágon semmi.
Hozzá kell tegyem megbecsülni sem merem egy ilyen 2×1 sávos alagút árát és azt sem, hogy mekkora forgalom érintené, bár a minap hallottam, hogy a 71-es úton napi gépjárműforgalom szezonon kívül a vonyarci akasztófa alatt 6000 gépjármű, szezonban 14-22000 (ez elég durva szám!). Persze a mérvadó itt talán a Répa Rozinál lévő akasztófa adata lehetne.
Ez van...