Össze hasonlítva a dolgokat,elég érdekes számok jöhetnek ki. Mivel egy pályafelújításon, a kivitelező, csak a munkát végzi el, így a vasútnak lényegében ami pénzbe kerül, az a szállítás. Kocsik bérlése a Swietelskytől, Pályahasználat (Igen, Európában, a MÁV az egyetlen, ahol sajátmagának fizet.) Illetve depózási díjak. Na most, ezt a pár ezer darab aljat ( kb. 65-70 000) Durván, 15 millióért tették parkolópályára. Na most ezeknek a szállítása, stb. Annyira nem egy tetemes összeg. Mivel, a felújítási hullámból, látszik, hogy csak akkor dolgozott rajta a PFT,amikor a fővonalon nem volt egyéb munka. Szóval a munkások bére sem egy hatalmas összeg. Ami pénz, az a tiplizés, talpalás (kis műanyag lapocska) illetve csavarok cserélése. Durván minden 9. alj van cserélve, 40 centis alj távokkal. Méterenként két darab, akkor 8 és fél méter a 9.alj. 10.000 m/8,5= 1176 alj, aljanként lehet számolni durván 5.000 Ft-tal, plusz kihordás, kb olyan 6.000.000 Ft-ra jön ki egy 10 km-es szakasz. Nyílván, ami bukó, azok a sérült aljak. Jaj, a számolásnál nem számoltam a kézi erő díját. Igy, a Tab-Siófok szakasz, 12-13.000.000 körül van,. Nyílván, ha van mutyi, azt nem számoltam bele. Na de összehasonlítás képpen, ha 57.000.000 egy fénysorompó telepítés, akkor igen, a pálya jobban megéri. Ugye a fénysorompó is, azért ilyen drága, mivel mostmár fedezőjelzőket telepítenek minden egyes új sorompó elé, aminek elvileg kell előjelző, ergo, mivel az általános fékút a távolság a fedező és az előjelző között, így annak a vezeték hosszának a kiásását ki ell fizetni, valamint vezetékek, relédoboz, visszajelentés, hálózat hozzáférés, tartalék akksik, a meg a többi hóbelebanc.. mondjuk még így is ez egy túlárazott.. jelentős mértékben túlárazott összeg.. csak hát, amíg mindenki minél jobban próbálja tömni a zsebét, addig nem nagyon lesz sorompó telepítés :(