Szöszy13 Creative Commons License 2019.02.27 0 4 127556

Jó Reggelt Mindenkinek!

 

Egy kicsit belépek a vitasorozatba, melyet a nyaralóhajózás váltott ki. Tetszik-nem tetszik ez az ötlet végig lesz "verve" mindenkin. Nem az a legfontosabb, hogy szakmailag kinek mi a véleménye, hanem az akarat, hogy meg kell valósulnia. Természetesen ehhez el kell hárítani minden akadályt bármi áron. És azért ezt kellőképpen tudomására hozzák az épp illetékesek részére. Úgy gondolom, hogy sokan nem ismerik a most bevonásra kerülő folyószakaszokat. Tisza, aztán következő években Bodrog, illetve Keleti-Főcsatorna. Kitűzés csak parti jelekkel, illetve vak úszókkal történik. Mivel nincs hajós ismeret, sem helyismeret nem mond semmit a "hajóvezető" számára a kitűzési jel...."jé katicatábla" kötelező hangjelzés helyett. Mivel nincs helyismeret, így a terelőművek, sarkantyúk komoly veszélyeket hordoznak magukban. Nem beszélve az esetleges folyóba, gyökérzónástól becsúszott fák által okozott gondról. Csak néhány példa: Sárospatak felhagyott kisvasúti híd...1/3-2/3 arányban osztja a vízben lévő hídpillér a Bodrog folyót. Rossz nyílásban történő áthaladás során ott a kőszórásos terelőmű, mely csúnya dolgokat tud csinálni egy ilyen hajóval. Tegyük hozzá mentettünk már le róla acéltestes nagy hajót is :-). Sárospatak...turista a látványossághoz legközelebb eső területen akar kikötni - mostani szokás szerint szinte mindenhova autóval akarunk eljutni - , a vár alatt pont van is egy erre alkalmas partrész...csak sajnos ugyancsak kövezett terelőművek vannak előtte szépen felsorakozva. Továbbmegyek... Tokaj belterület: VIZIG nagy hajók, helyi vízibusz(ok), kedvtelési célú Bayliner(ek), kajak/kenu túrázók, horgászok, és a végére nyaralóhajó. Na ebből a katyvaszból lesz igazából probléma, úgy hogy az egyik engedélyezett kikötő Bodrog Tisza torkolatánál lesz. Sajnos nem nőtt még fel úgy gondolom a célközönség ahhoz, hogy egy az együttélés zökkenőmentesen működjön. Elvileg kapnak oktatást...semmit nem ér, készül(ni fog) digitális kitűzési térkép mobilra...használja vagy nem. Köteles kompok ...hát érdekes lesz. És még órákig lehet sorolni az ilyen felmerülő kérdéseket. Infrastruktúra jelenleg a pontszerű egy-két helytől eltekintve NULLA. Ebben az évben zár Kisköre, jövőre (elvileg) Tiszalök egy évre. Mennyire lesz ez kedvező a hajósoknak? Hogy kerülnek le a hajók Tiszalök alá, vagy fölé? A hatóság kötelezve van hogy működjön ez az egész, üzemeltetői oldalról nem látható a forrás a plusz feladatok ellátására.

 

És még egy kitérő...közbiztonság. Értem, hogy vad kelet, és itt az emberek zöme "multikulturális", DE.....hajók a kijelölt kikötőkben fognak állomásozni, amik elvileg őrzött kikötők. Mindenhol vannak olyan emberek, akik keresik a bajt, és szeretnek kárt okozni. A bérlő érdeke is lesz, hogy olyan helyen álljon meg, ahol kikötő van. Érzésem szerint ez a közbiztonságos kérdés a legkisebb porszem a gépezet recsegő fogaskerekei között.

 

Hát röviden ennyi..

Előzmény: jakyg (127552)