smnks Creative Commons License 2019.02.25 -1 1 39976

Ugye, hogy ugye? ;-)

Egy ilyen gőzölgő szerelvénynek már a látása is óriási élmény számomra (talán mások számára is?), hát még utazni vele!

Ezért is akadtam ki, amikor olyan egy, másfél éve itt a fórumon kinyilatkoztatta valaki, hogy a gőzfűtésre már a nosztalgiaüzemben sem kellene, hogy szükség legyen! Akkor sietve közvélemény kutatást eszközöltem vasútbarát ismerőseim körében, de közülük senki nem osztotta azt a véleményt. Sőt, volt, aki csak annyit mondott az "ismeretlen" hozzászólóról: "Ez hülye..."

Szóval ezért is sajnálok minden egyes példányt a hajdan gőzzel fűteni tudó sorozatokból, amikből kiszerelik a vonatfűtő kazánt. Ámbár telhetetlen sem akarok lenni, ha a -hál'istennek- több darabos sorozatokból egy-kettőben üzemképesen benne marad a gőzfejlesztő, annak már nagyon örülök!

És persze lehet mondani, hogy minek, hisz gőzfűtésre alkalmas kocsi már úgy sincs! Egyrészt ez sem teljesen igaz, másrészt félig bennfenntes Olvtárstól elhangzott már a fórumon olyan célzás, hogy a(z egyébként jelenleg gőzzel valóban nem fűthető) vékonycsíkos győri Y kocsik után esetleg feltünedezhetnek más típusú, retró festésű kocsik is idehaza. Ebből én azt hallottam ki, hogy (kizárásos alapon) talán fekete Bhv -k, ill. lombzöld 20-17 By -ok is "születnek" majd. Utóbbi típus esetében talán közeledünk a tűzhöz, mert ezekben máig benne van a gőzfűtési rendszer, noha karbantartva a kilencvenes évek óta nem volt. Innentől kezdve szándék és pénz kérdése lenne, hogy néhány kocsiban ezt is rehabilitálják, és akkor esetleg téli, gőzölgő nosztalgiavonatozásban is részünk lehetne... Mondjuk a 001 -es, vagy a 020 -as Nohabbal! (Hogy visszatérjünk ON-topic mederbe!)

(OFF: Púpos téren nem tudom, jelenleg hogy áll a helyzet, de pár éve legalább egy működő kazánról -szándék szinten- azon sorozattal kapcsolatban is lehetett hallani... Az meg lehet, bili kategória, hogy a bordóról MÁV-zöldre visszafestendő ABb -ben is felélesztenék újból a katlant egy nagyobb javítás alkalmával. ...A talán máig Istvántelken rohadó kazánkocsi sorsát többször firtattam anno, de válaszra sem méltattak. Pedig abba nem is volna muszáj az eredeti kazánt, vagy egy ugyanolyat belerakni, lehetne egy megfelelő teljesítményű és méretű bármilyen, akár új, szenes kazán is, ami elérhető a piacon. Hiszen a 'nagyérdemű' azt úgy sem látja, a kocsiszekrény eltakarja! Micsoda attrakció lehetne az is, mondjuk a 001-es Szergejjel! A németeknél jó pár éve felélesztettek egy kazánkocsit, volt is nagy örömködés körülötte a fényképek tanúsága szerint! ...Bocs az OFF témákért, csak már megint meglódult a fantáziám...)   

Előzmény: General Specific (39973)