dimelo Creative Commons License 2019.02.22 0 0 43030

Miután évtizedek óta az autópályák elszívó hatásáról hallgattam "érveket",

elég markáns cáfolat a 4. főút jelenleg is tapasztalható forgalomterhelése.

Sajnos nem ismerik be, hogy az elkerülő pálya (M35-M3) nem szív el...

 

De szívatja, veszélyezteti és elszegényíti azokat, akik J-Nagykun-Szolnok és H-Bihar szerencsétlenebb sorsú településein élnek,

továbbá Nagyváradon és Erdélyben.

Egy 15 évvel ezelőtt hozott döntéshez ragaszkodás tragikus következményei...

 

Tele van a sajtó a Debrecent kistafírozó projektekkel: 800 milliárd Ft összérték.

 

300 km autópálya mai árakon. (Az M4 full 230 km és nem is lesz autópálya)

 

Miért nem volt szándéka az M4 megépítése Debrecennek?

Miért nem fogott össze Szolnokkal, Békéscsabával (M46) és Nagyváraddal?

 

Mert a full M35 prioritása (300 milliárd) után további 800 milliárd Ft koncentrálódik Debrecenbe.

 

Eközben cáfolva az M35 fontossságát: naponta 1200-1400 db teherjármű most is 4. főúton halad Debrecenből Szolnok-Cegléd felé. (és vissza)

Ehhez csatlakozik a 42. főútról 1500-1600 db kamion.

 

Kell tudni, hogy a Berettyóújfalutól nyugat felé a 4-42. utakon haladó külföldi kamionok 40 %-ának (500-600 db) uticélja Földes és Cegléd között van.

Ehhez jön még a belföldi forgalom, mindezeket semmilyen indokkal nem lehet "elterelni" a 4. főútról.

 

Most úgy tapasztalom, az ilyen gondolatok elcsitultak.

 

Ugyanakkor egyre erősebb lesz a forgalmi nyomás a megépülő M4 szakaszok felé.

 

Ezt írtad meg kiválóan!

 

Köszi!

Előzmény: Roger Preed (43015)