Veteran070 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 15981

Izzó: szerintem arra is kell figyelni, hogy mennyivel tér el esetleg hőterhelésre a gyáritól, mert kinyírhatja belülről a búrát, foncsort...Nekem szerencsém volt, mert barátom és szerelőkollégái által már kipróbált izzó került beépítésre, így nem volt jelentős eltérés az alap "H"-s izzóhoz képest. 

A ledes helyzetjelző jó, nálam is bevált, igaz hidegebb fényűt vettem, mint a tompított, de nem néz ki bénábban, mint az új autóknál a gyári nappali vakító menetfény és mellette a halványsárga tompított.

 

Fogyasztás: azért ez nem egy űrtechnika, kell legyen egy szerelőbácsi, aki szépen végigmegy a rendszeren, kicsit mér, diagnosztizál, fizikailag és vizuálisan is átnézi, felméri a technikát a gyújtás- szívó- kipufogórendszer elemeire, lerakódásokra std. nézve és megtalálja a túlzott fogyasztás okát - amennyiben ez tényleg fennáll. 

Mert mi van pl., ha valami korábbi tulaj hurkagyurka elvitte az autódat egy nagy"szakértelmű csiptunying" műhelybe, ahol a gyári adatokba sikeresen beléptek és jól átírták "optimalizálás" vagy "teljesítménynövelés" címszóval a gép kis agyát, és azt produkálja, amit...Én is voltam ilyen "raliversenyzőjelölt" első import autóm egyikével, de mázlim volt, egész jól sikerült az optimalizálás, de a két végponton - szívó és  auspuff oldalon is belenyúltunk, hogy legyen is valami értelme...

 

Most nem volt egyértelmű, hogy a Te autód produkálja-e a 6.2 l országúton, vagy korábbi esetpélda volt, de pl. ez teljesen jó érték, főleg, ha siet az ember és 10%-on 140-145 körül nyomom neki. Ekkor már forog rendesen a 6. gang híján a kis 1.6-os.

 

Városban, - az utóbbi 5 évben 40 ezer km körül mentem csak bp-en évente, dízel és benzines autókkal vegyesen - a brutális dugók és a nem megfelelően megválasztott útvonal miatt, vagy csak azért, mert egyszerűen túl sok egy emberes autó van a fővárosban és megy a bénázás meg a másik szivatása és sokszor csak szar, vagy nagyon szar kerülőutak vannak, bármilyen gépkultúra fogyasztása meg fog nőni, már csak a ledolgozott üzemóra és nem a megtett út miatt.

 

Bocsánat, hogy ilyen hosszan, nem szeretnék okoskának sem tűnni, csak hangosan agyalok, s bár a 10 l / 100 km tényleg sok a Lianával, ( az állandó összkerekes, automata Grand Vitarám e-körül eszik, ha ésszel járok vele ) de nem biztos, hogy elképzelhetetlen...

 

 

 

Előzmény: Ja, aha (15980)