mcg Creative Commons License 2019.02.17 0 1 3673

", és így a Siófok-Tab az eddigi 59 perc helyett 55 perc lehet(ne)."

Ennyi is lesz a pótléktól várhatóan.

 

Sajnos ez még tényleg nem 52 perc (amennyivel én korábban számoltam), elsősorban Ádánd-Som és Bábonymegyer-Tab között számomra érthetetlenül hosszú a menetidő: előbbi 6,2 km 10 perc, utóbbi 5,6 km 9 perc alatt teljesíthető kellene legyen.

Esetleg négyóránként megállva, négyóránként "szaladva" össze tudna jönni, de tény, hogy kéne még kb. 6 km, ahol 40-ről 60-ra emeljék vissza a további aljcserékkel, akkor máris megvan 3 perc.

Lefelé Tab előtt van 2 perc tartalék, felfelé ez Siófoknál van. Ha ezek nem lennének, akkor késéskor se nagyon tudna behozni. A vonali 10-es lassújelek mellett ezen felül más nincs, persze minden egyes aktuális menetidő ember és gépfüggő....

 

Ezen kívül én kb. 1 perccel kevesebb tartalékidővel számoltam a Siófok-Tab szakaszon. Egyébként 30/40-esről 40/50-esre nem lehet emelni? (akkor kevesebb tartalékidő elég lenne).

Hát, azért nem feltétlen 1 perccel. A tartalékidő hivatalosan a tiszta menetidő 4%-a, + 1,5 perc / 100 km. Azaz ahhoz, h 1 perccel kevesebb tartalékot adj, kb. 25 percet kellene gyorsulni :)

 

Az 55 percet alapul véve Siófok-Tab között kétórás ütemet csak éles kereszttel lehetne megvalósítani (de a csatlakozások még akkor sem teljesülnének mindkét irányban).

Az éles kereszt is elvisz 3-4 percet Tabot, mert az pécsi igazgatóság...

 

Ami viszont egyértelműen kirajzolódik a menetidőadatokból: Kisbárapáti-Bonnya között a ténylegestől eltérő sebességre van tervezve a menetrend, ott 2 percet le lehet(ne) venni mindkét irányban.

Kisbárapátiban ott a sorompó, lefelé menet a rendszerek már beveszik azt megállásnak amikor még csak a jv. száll le tekerni...:(

 

- a kaposvári oldalon még tudnék javítani a tervezetben a csatlakozásokon, ha a Tab-Karád szakasz is egyszer újra 40-es lenne.

Hát, egyes részein még talán elbírná, de van ahol az ágyazat sincs meg teljesen... De tény, hogy a 30-ról 40-re emeléssel érhető el fajlagosan a legtöbb csökkenés.

Előzmény: Abymot (3672)