Azt ígértem, hogy hétvégén megnézem a 4. főút forgalmáról készült videódat.
Felezővel visszalassítottam, mert a konvojokban haladókat nem bírtam lekövetni:)))
6 szakaszra bontottam, amelyekből a Bp.-Üllő és Karcag-Füzesgyarmat szakaszokat elhagytam.
Így is csak a kamionokat bírtam strigulázni...
2017. 08. 03. csütörtök 15 óra 07'20" - 16 óra 58'30"-ig
4. főút 30-51 km Üllő körforg.-Albertirsa 405. felüljáróig 21 km 20 perc 25 db
51-94 km 405. csp. Albertirsa- Szolnok 32. csp. 43 km 34 perc 111 db (Hosszkorrekció +2 km)
92-112 km Szolnok 32. csp -Töröksz.miklós 46. csp 30 km 18 perc 56 db
112-163 km Tszm. 46. - Karcag 4206. csp. 51 km 39 perc 90 db tehergépkocsi
Összesen 145 km 111 perc 282 db
Tehát 4. főút átlaga: 1,94 db tehergépkocsi/km és 2,54 db tehergépkocsi/perc, abszolút haladási sebesség 160 km/h.
M35 autópálya: 0,82 db 1,70 db 210 km/h
A 4. főút Pilis-Monor szakaszán is, - amely 2019 ősztől visszanyeri teljes funkcióját- több (1,19 db/km) tehergépkocsi közlekedett, mint az M35 autópályán.
A történelmi hűség érdekében 2017. 08. hóban több, mint 2019. 01. hónapban.
A januári/augusztusi forgalom aránya (Szolnok Tisza-híd): 3006/3802= 0,79
Az autópálya/főút sebességkülönbséget kb. kompenzálja, így az összehasonlíthatósága közelítően valós.
Az (M)4 Albertirsa - Karcag szakasz terhelése: (126 km - 91 perc - 257 db teherkocsi)
2,07 db tehergépkocsi/km és 2,82 db tehergépkocsi/perc, abszolút haladási sebesség 160 km/h.
Egyszerűsítve: az M35 autópályán csak 1219 méterenként jött szembe egy kamion, (2x2 sávon elválasztva)
a 4. főúton 483 méterenként lehet rettegni a szembejövő kamionoktól, 2x1 sávon (kivétel 22 km)