gw Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42933

Az autópálya csak a 2012-es foci EB (lengyel-ukrán közös) miatt épült ki a határig (hogy véglegesen csak 2016-ra készült el a lengyel oldalon, az más kérdés), az ukrán oldalon rengeteg ígérgetés mellett folyamatosan tolódott a kezdés finanszírozás hiányában, aztán végleg elsüllyedt. Így a kevés távolsági forgalom elvan az üres úton mindkét oldalon.

 

Amint magad is jól látod, itt nem jellemző a távolsági forgalom, inkább a helyi. A teherforgalom sem tranzit, legalábbis nem klasszikus, rengeteg spedició Przemyslben és Jaroslawban arra specializálódott, hogy átrakja a kelet-nyugati forgalmat EU-s kocsikról keletiekre (itt láthatsz akár kazah kocsit is).

A személyforgalom is jobbára az egymással való kereskedelemről szól, a lengyeleknek kényelmes, hogy nem kell átlépni Ukrajnába, az ukránok meg amióta vízum nélkül mehetnek, sokkal könnyeben csempésznek. Amilyen nagyüzememben itt megy a csempészet, az hihetetlen, persze errefelé vámosnak is nagyon jó lenni...

Przemysl a környék központja, ezért emellett alakult ki minden, nem vándoroltak át az autópálya mellé, mert minek is?

 

Előzmény: dimelo (42926)