gigabursch Creative Commons License 2019.02.15 -2 0 127434

Nem gondoltam volna, hogy egy olyan fiók (na jó, durva nagy szekrény) tartalmának egy apró fejezetéről, amely az eltemetett döglött akták körébe tartozik, ekkora vihart fogok kavarni.

Főleg nem gondoltam volna, hogy ennyi elszállt baromkodás/eszetlenkedés fog belőletek előtörni, de némelyik szórakoztató. Sőt, van amelyik nem alaptalan (pl. Budapest É-D-i forgalom áteresztése, lesüllyesztett rakpartokkal, mert elképzelés erre is készült. Az első még az 1980-as években, az M0 hajnalán)

 

Lehet, hogy csak nekem volt rózsaszínű ábrándom arról, hogy egy közlekedési topicban értelmesen beszélgessünk közlekedésről? Ráadásul egy döglött/alvó/szunnyadó aktáról, amely nem teljesen irracionális, de a megvalósítástól elég messze van.

Mindemellett egyébiránt a Balatonon gépjármű szállító kompot máshova, mint Tihany sehol se látok racionálisnak. Ennek több oka is van, főleg a hajózási távolság, másrészt a mederviszonyok miatt.

Viszont az is tény, hogy a 84-77 - 71 - 67-68-as utak átmenő forgalma jelen pillanatban keresztülzúdul Keszthely és térségén.

 

Persze, ha elkészül az M9-es (vagy hányas: Szombathely-Zeg-Kaposvár), ami egyfajta körgyűrűt alkot, lehet, hogy érdembe vinné el a forgalmat és rögtön az egész kérdés a feledés jótékony homályába merülne.

Ez persze azt is jelenti, hogy az egész kompkérdés is alighanem végleg kipipálásra kerülne, mint lezárt ügy.