Az EGR-re bármit rá lehet fogni - amikor fingjuk sincs a szerelőknek mi a valódi baja a motornak.
Ebben "segít" a valójában semmire sem való hibakódolvasás is (főleg a Kínából rendelt, univerzális szoftverű) - ami azon kívül, hogy véletlenszerű számokat dobál ki - bármire is legyen az - más szórakozást nem nyújt.
Hasznot meg még annyit sem.
Ezért könnyű mindent az EGR-re fogni első körben mert arról szinte senki nem tudja pontosan, hogy milyen valódi hatással van a motor működésére (sokan még azt se, hogy mit takar ez a 3 betű).
Bár ugyanez elmondható a lambdaszondáról is - ha egyszer megkérdeznénk 10 random autóst, hogy mesélje már el mi tulajdonképen az a lambdaszonda és főleg mire való...érdekes arány jönne ki a 10 megkérdezettből.
Szóval az EGR ha van, ha nincs, ha működik, ha nem, vagy ha teljesen le van blindelve (vagy kikötve elektromosan) - az az égvilágon semmit nem befolyásol a motor működésén - érezhető hibajelenséget meg aztán végképp nem produkál.
.