dimelo Creative Commons License 6 napja 0 2 42877

Majdnem "kiszúrta" a szemem ez a felemás "győzelmi" jelentés:

 

http://www.haon.hu/csokkent-a-forgalom-a-kamionok-eltuntek-es-roman-kocsi-sincs-annyi-mint-regen/4136546

 

Alapvetően és törvényszerűen ez történik egy új autópálya szakasz átadása után.

Sajnálatosan egyetlen forgalmi adattal sem támasztotta alá a cikk szerzője,

de ott bujkál néhány laikus riportalany mondatainak ellentmondásaiban a bizonytalanság.

nyáron, a nyitott ablak mellett sokszor ébredt a kamionok zajára. Most ilyen már nem lesz. Azt azonban nem érti, hogy miért van még mindig teherforgalom a főúton.

Vagy ez csak az újságíró pongyolasága miatt került közszemlére?

 

A laikusnak nem gondolható derecskei polgármester is elengedett egy talányos mondatot:

már csupán a környező településekre szállító teherjárművek, vagy a navigációs rendszerüket még át nem állított kamionok haladnak csak keresztül a városon.

A földrajzi törvényszerűségek mellett az E-útdíj okozhatja a továbbra is belterületeken haladó teherforgalmat.

Az M35-re felhajt a távolsági forgalom, de a Berettyóújfalu-Debrecen között haladó (többségében napi ingázó) teherforgalom kikerülheti az autópályát.

M35-ön   33 km útdíja: 4459 Ft + 7 km üzemanyaga: kb. 800 Ft (kb. 2 l)

47. úton 26 km útdíja: 1955 Ft    (J4 kategória)

 

A 47. úton dél felől/felé (B.csaba, Szeghalom - Debrecen, Nyíregyháza desztináció) haladó teherkocsiknak ez a +3000, oda-vissza +6000 Ft brutálisan drágítaná a szállítási költségeit.

Az M35 szakaszon elérhető 2-3 perc időnyereség ezt nem kárpótolja.

Nem valószinű, hogy naponta 300-400 teherkocsin ezért át akarnák állítani a "navigációs rendszert".

Mindezekben benne vannak a köztes településekre célfuvart végzők is.

 

A cikket lezáró - optimistának szánt - gondolatnak is "véres a torka":

Még kevesebb lesz a forgalom, ha a sztráda elkészül a román határig. Akkor a személyforgalom még nagyobb része megy majd a gyorsforgalmi úton.

 

A naivság nem bűn, de újabb csalódást sem kell bevonzani.

Derecskén már nem lesz kisebb a forgalom az M4 határszakasz átadásával.

A Nagyvárad - Debrecen személyforgalom eddig is rövidíthetett Nagykereki-Hosszúpályi felé.

A tehetősek 2018. december óta már az M35-ön járnak. Vagyis a jelenidős tapasztalat a majdnem végleges állapot...

 

Mivel a román oldalon reménytelen a folytatás időpontját megjósolni, ezért az Erdélyből jövők igencsak kis része fog felhajtani a Dn19-ről az A3/M4-re.

De ha így lesz, akkor ők azok, akik már ma is az M35-ön mennek és nem Derecskén keresztül.

 

 

A román-lengyel kamionoknak már nincs dolguk Derecskén, Sárándon és Mikepércsen,

de a belföldi fuvarozást is megdrágító útdíj miatt továbbra is áthaladó kamionokra kell számítani a 47. út M35-tel párhuzamos szakaszán. Ez olyan Útinformos lett:)))