Bicikliszállító 807 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 31270

A részecskeszűrő automatikus tisztítása jelenségéről írok. Megfogadtam egy fórumtárs javaslatát, beszereltem a tükörfűtésre egy led diódát, ami visszajelzi a FAP tisztítását. Tegnap  vettem észre, hogy kigyulladt a városban. 70 fokos volt a motor, 50 liter üzemanyag volt a tankban. Mentem néhány kanyart még a városban majd kimentem az autópályára és  80-90 nel kb 3000 fordulaton haladtam.Érezhető volt, hogy gyengébb a motor, mert gondolom eltolta az elektronika a szokásos eljárás szerint a motorbeállítást. Azért, hogy több veszteséghőt termeljen a kiégetéshez. A led nem egyfolytában világított, csak szakaszosan. Sokat nem mentem, mert nem volt dolgom vidéken, ezért visszafordultam és hazamentem. A tisztítás nem fejeződött be, mert mikor leállítottam az autót még világított a led. Kiszálltam és erős égett szagot éreztem a kocsi alól. Gondolom ez velejárója. Sajnos a motorhiba visszajelző is kigyulladt, valószínűleg az ezzel összefüggő hibakód miatt. Mindegy, ma reggel újra elindultam, az autó jól indult, majd már melegen megint elkezdte a tisztítást. Mentem kb 10 km-rt autópályán 90-nel 4.-ben mire végleg elaludt a visszajelző led. A motorhibakód visszajelzés is elaludt. Újra jól húz az autó, örülök, bevált ez az ötlet.