hegyaljai3 Creative Commons License 2019.02.06 -1 2 42861

A román A8 nyilván egy szép álom, de a magyar autópálya hálózat bővítését nem egy közös álmodozás befolyásolja. A "Via Carpatia" gondolat nem arra alapozódik, hogy majd a Baltikumból a Balkánra ezen rengeteg jármű fog haladni a két végpont között. Igenis Debrecen és Kassa körül, az észak-déli közlekedési hálózat létrejöttével nagy lehetőségek nyílnának meg. És nem csak a Fekete-tengerre utazó lengyel nyaralók előtt. 

A román A1 és A3 mentén vannak a legfontosabb ipari központok, tehát, hogy ezekből Magyarország könnyen megközelíthető legyen, az közös érdek. Az A3 esetében pedig a székelység elérése is fontos szempont. A Partium és Erdély nagyvárosai -Temesvár, Arad, Nagyvárad, Kolozsvár - most kinyilvánított együttműködése jelentős forgalmat fog generálni Magyarország felé is, nem csak Nyugat-Európa felé. Ezért tényleg minél előbb be kellene fejezni a szerencsétlenkedést a magyar M4 és M8 kapcsán. 

A magyar M34 és M49 közeljövőben várható forgalma valóban nem indokolja a az autópálya szintű kiépítést. Sajnos Brüsszelben ezekre tranzit irányokra adnak pénzt, és nem a magyar belső forgalom miatt fontosabb M8, M4-re. Ami az Ukrajna felé irányuló két autópálya ágat illeti, az látszik jelenleg a legnagyobb pazarlásnak. Ha viszont Ukrajnából egyszer majd egy rendes ország, egy rendes gazdaság lesz, akkor a forgalom Magyarországon fog keresztül áramlani kihagyva a Tátra alatti alagutakat és a romániai falvakon keresztül vezető mevecsapásokat.

Előzmény: dimelo (42860)