Szép estét Mindenkinek!
"Számomra ez mindíg isegyértelmű volt (különben nyilván nem is lett volna eladó a cég), nem is állítottam az ellenkezőjét ! "
Számomra nem - nem vagyok benne az LGB-sztoriban így azt sem tudtam, hogy a PIKO is pályázott.
Viszont így még rosszabb a helyzet. Ha egy egyedi piacon kvázi egyeduralkodóként jobb minőséggel sem tudott megmaradni ez kínos. Nesze neked produkt menedzsment...
De hát most is ezt csinálják - amit tudnának gyártani azt sem gyártják - a Wilfer bácsi okozta űröket meg nem töltik be a "normál nyomtávú" G-modellek esetén. Hogy ez puszta bambaság/nem akarom hozzáállás vagy politika.... ki tudja. Lehet nem akarják Wilfer bácsit felbőszíteni :-)
"Iszonyatosan sok kisvasút volt Európában ! Tehát szerintem nagyon sok lehetőség van még ebben a körben !!! "
Sok van ma is. És amikor az LGB becsődölt valószínűleg még több volt és mégis...
Sajnos a gyártók a forma újdonságokkal nagyon csínján bánnak mostanság, pedig hát ma sokkal fejlettebb már a gyártástechnológia, könnyebb lenne az újdonságokat megalkotni. Ki érti ezt?
"A nikkelezett szemmértékeddel és labdába sem rúghatok, de azt hiszem ez hozzáállás kérdése is. "
Köszönöm :-), nem nikkelezett, aranyozott, de a hozzáálláson sok múlik. :-) Nekem most 2 gépnél is esedékesség vált a részleges emelt szintű karbantartás, ennek keretében szebb vezetőasztalt, vezáll világítást, extra súlyozást és új dekódert kaptak. Kívül is történt némi optikai tunning, de az még nem az a szint, amit én látni szeretnék rajtuk. Az majd a következő szemlénél :-)
BR260 volt-lett:
BR112 lett:
(Itt a kiindulást nem fotóztam le, de hát nem nehéz elképzelni, egységesen zöld minden és nincs rajta a 4 fékezőszelep)
"Nem tudom pontosan melyik kocsi leakasztásokra gondolsz,..."
Hát a felgyorsított állomási videón egy rakás tolatás meg vagon-leakasztás történik. Látszólag önműködően. Persze lehet olyan gyors a videó, hogy nem tűnik föl az emberi beavatkozás :-)
"Az angoloknál különösen nagy divat az RC (mozdonyban, kocsiban lévő akkukkal), ennek is vannak komoly előnyei, csak nagy rögöket kell lelökni a sínről és mehet a vonat (semmi pálya pucolás, jegesedési gondok stb). "
Jelenlegi tapasztalatom szerint ha folyamatosan járt a pálya (minden évszakban), akkor nincs gond a kontakttal. De ez a Feldbahn témában nyilván más, mint a nagy ló 4 tengelyes 4 papucsos gépeknél. Én terveztem a személykocsikat a mozdonnyal elektromosan is összekötni (oldhatóan a kupplung két oldalán), de mint írtam - az üzemeltetési tapasztalatok ezt nem teszik szükségessé - egyelőre. Meg hát van PowerPack is, meg minden :-)
"Ezen kívűl minden kisvasút érdekel, ami nem mostani új építésű jármű, hanem 1970-80 előtti... "
Hááát egy Mk48 szép is lenne (egy időben még a saját készítéssel is kacérkodtam), de ha a 760-hoz egzakt, akkor a gép 1:17-es lenne - így viszont az LGB-s keskeny nyomközű dolgokat nem igen lehet utána kötni.