dimelo Creative Commons License 2019.02.02 0 2 42804

Igazad van, ténykérdés, ám ismerjük, ismerhetjük-e a tényeket?

Óvatosabban fogalmaztam, mert feltételezem, lehetnek a fórumozók társaságában olyanok,

akiknek egzakt információi vannak.

 

Ami nyilvános, abból az tudható, hogy az M0 Déli Duna hídon naponta 16000-17000 tehergépkocsi halad át. (OKA2017: 16392)

ebből 1426 db középnehéz, amelyeket inkább lokális szállításokra használnak.

akkor egyszerűsítsük 15000 db nehéztehergépkocsira (7 tonna feletti)

 

OCF2016 szerint nemzetközi teherjármű 7758 db az M0 Duna-hídnál.

Nemzetközi definiáltan az, ami átlép legalább egy határt, vagyis magyar tgk., ha külföldi a célállomása + külföldi tgk., ha egy vagy több határon is áthalad...

Tehát klasszikus tranzit kb. 50 %

 

Addig még megkockáztatható, hogy a határokon belépő forgalom aránya mennyi a kardinális szakaszon: (tehát egyik irány, vagyis az összes 2x)

M0 Duna-híd  3874 db
Hegyeshalom                  902    23%
Rajka                              669    17%
Tornyiszentmiklós           253      7%
Letenye                            54      1%
Röszke                             17      0,4
Csanádpalota                808    21%
Gyula   (151)                              4%
Ártánd                            429    11%
Csengersima  (49)                     1%
Záhony                             14      0,3
Sátoraljaújhely  ( 9)                   0,2
Tornyosnémeti                 21      0,5
5-51, 6-M6, local      kb. 500     13%

 

A helyzet ettől bonyolultabb, annyit jelez, hogy a nemzetközi járművek 40 %-a M1-M15 felől, 8 %-a M7 felől,

21 %-a M43, 11 %-a 4. út, 4 %-a a 44. út felől érkezik.(és hozzávetőleg ugyanannyi halad a határok felé)

Feltűnően csekély a röszkei, záhonyi, csengersimai, sátoraljaújhelyi, tornyosnémeti és letenyei (M0 átmenő) forgalom.

Ezek pontosításához meg kell nézni a szakaszvizsgálatok térképeit határátkelőnként...

 

Budapest déli peremén döbbenetes méretű ipari-logisztikai parkok és teherpályaudvarok működnek, így nem meglepő,

hogy kb. 500 tgk. (13%) ugyan használja az M0 Duna-hidat, de nem jut el az M5, vagy az M7-ig sem.

 

Ezek az adatok befolyásolhatják az általánosan és bulvárosan kialakult vélekedést. 

Semmi sem biztos, így ezekből prognózist készíteni az M0-Ny teherforgalmára, több mint kockázat.

 

Előzmény: Fradista Utazó (42802)