Igazad van, ténykérdés, ám ismerjük, ismerhetjük-e a tényeket?
Óvatosabban fogalmaztam, mert feltételezem, lehetnek a fórumozók társaságában olyanok,
akiknek egzakt információi vannak.
Ami nyilvános, abból az tudható, hogy az M0 Déli Duna hídon naponta 16000-17000 tehergépkocsi halad át. (OKA2017: 16392)
ebből 1426 db középnehéz, amelyeket inkább lokális szállításokra használnak.
akkor egyszerűsítsük 15000 db nehéztehergépkocsira (7 tonna feletti)
OCF2016 szerint nemzetközi teherjármű 7758 db az M0 Duna-hídnál.
Nemzetközi definiáltan az, ami átlép legalább egy határt, vagyis magyar tgk., ha külföldi a célállomása + külföldi tgk., ha egy vagy több határon is áthalad...
Tehát klasszikus tranzit kb. 50 %
Addig még megkockáztatható, hogy a határokon belépő forgalom aránya mennyi a kardinális szakaszon: (tehát egyik irány, vagyis az összes 2x)
M0 Duna-híd 3874 db
Hegyeshalom 902 23%
Rajka 669 17%
Tornyiszentmiklós 253 7%
Letenye 54 1%
Röszke 17 0,4
Csanádpalota 808 21%
Gyula (151) 4%
Ártánd 429 11%
Csengersima (49) 1%
Záhony 14 0,3
Sátoraljaújhely ( 9) 0,2
Tornyosnémeti 21 0,5
5-51, 6-M6, local kb. 500 13%
A helyzet ettől bonyolultabb, annyit jelez, hogy a nemzetközi járművek 40 %-a M1-M15 felől, 8 %-a M7 felől,
21 %-a M43, 11 %-a 4. út, 4 %-a a 44. út felől érkezik.(és hozzávetőleg ugyanannyi halad a határok felé)
Feltűnően csekély a röszkei, záhonyi, csengersimai, sátoraljaújhelyi, tornyosnémeti és letenyei (M0 átmenő) forgalom.
Ezek pontosításához meg kell nézni a szakaszvizsgálatok térképeit határátkelőnként...
Budapest déli peremén döbbenetes méretű ipari-logisztikai parkok és teherpályaudvarok működnek, így nem meglepő,
hogy kb. 500 tgk. (13%) ugyan használja az M0 Duna-hidat, de nem jut el az M5, vagy az M7-ig sem.
Ezek az adatok befolyásolhatják az általánosan és bulvárosan kialakult vélekedést.
Semmi sem biztos, így ezekből prognózist készíteni az M0-Ny teherforgalmára, több mint kockázat.