dave_dömper Creative Commons License 2019.01.30 0 0 12

Egész biztos, hogy 2018 -at szerettél volna írni. 1918 - ban (és azt követően is, még vagy 25-30 évig)

itt egy libalegelő volt, Rákoshegy - Ecser - Vecsés települések közötti háromszögben.

 

De félre a tréfával.

 

A II. futópálya tervezése az 1970-es évek vége felé történt és a nyolcvanas évek legelejére készült el.

Akkor ez jócskán mérsékelte a meglévő, I. pálya forgalmi terhelését és a későbbiekben lehetővé tette

annak a folyamatos igénybevétel következtében beállt fokozatos állapot-romlása ellentételezéseként

annak felújítását és a szükségessé vált részleges fejlesztését.

Mindezzel együtt nem lehet javulásra számítani. A legutóbbi időszak éppen a repülőtér forgalmának

(utas,- és áru-forgalom egyaránt) erőteljes növekedését mutatja és ez két irányban is rossz hír lehet.

Egyfelől az itt fel,- és leszálló gépek száma (így a fel,- és leszállások időbeni sűrűsége is) erőtelesen

növekedni fog a következő időszakban, mind a légi utasforgalomban, mind pedig a hivatás (tejerárú)

- forgalomban.

Másrészt pedig egyre több, nagyobb tömegű - befogadó képességű ("D" és "E" kategóriás) utas ,- és

áruszállító gép veszi majd igénybe a repülőteret, ami azt jelenti, hogy a környezet - (zaj) terhelés is

folyamatosan nőni fog ebben a térségben.

 

A megfelelő következtetéseket mindenkinek, saját magának kell majd levonnia - szerintem.