dimelo Creative Commons License 2019.01.25 0 1 42769

Találtam egy erőteljes példát arra, hogyan "működik" a D1 logika...

 

Poprádtól keletre 30 km-re van Lőcse (14800 lakos) és Igló (Szepesújhely) 37300 lakossal. A két város távolsága 10 km.

A D1 autópályát a kisebb Lőcsétől 2 km-re, a nagyobb Iglótól 8 km-re építették meg,

de a két város összekötő 533. útról nincs felhajtó a D1-re, csak Lőcsén keresztül 4 km-rel hosszabb útvonalon.

Ezért az Iglói Ipari parkból nyugat felé az 536., kelet felé a 3208. mellékúton lehet legrövidebb úton felhajtani.

https://www.google.com/maps/dir/48.9389588,20.5988035/49.0076758,20.7115068/@48.9782301,20.5806491,11476m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

A forgalomból látható, hogy nyugat felé 1200 tgk, kelet felé mintegy 900 tgk. közlekedik Iglóról.

Több település belterületén haladnak át, miközben az 533. úttól 1 km-es összekötő út hiányzik a D1 felhajtó körforgalomig.

Igló legnagyobb ipari üzemében (Embraco) 2300 fő dolgozik, árbevétele 75 milliárd Ft/év. (243 millió Euro)

A helyi adóbevételéből bőven meg lehetett volna már építeni a hiányzó 1 km-t.

https://www.google.com/maps/dir/49.0029304,20.5739247/48.9983434,20.5827973/@49.0084726,20.5757997,2867m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Úgy gondolom nem mellékes: Igló mellett elkerülő úthálózatot is építettek, elég izmos megoldásokkal, de az 1 km-es összekötés valahogy,

valamiért nem fáj sem Iglónak, sem az Embraco gigacégnek, de Lőcse városa sem tiltakozik, hogy rajta keresztül megy naponta 600 tgk.

 

Filléres fukarságok, milliárdos károk... (Környezetvédelem, lakosság veszélyeztetése, többlet km és időveszteség)

 

Előzmény: adiaboli (42745)