A Doky által javasolt külső mágneses antenna doszt elég kell hogy legyen neked, ráadásul az simán beszerelhető a visszapillantó tükörbe a mozgató motor (ha van) mögé.
Ezeket a mágneses antennákat legalább 70×70 mm-es ground plane-nel javasolják használni. Egy ekkora alumínium- vagy acéllemez ziher, hogy nem fér be a tükörbe (ami amúgy elismerem, hogy kifejezetten jó ötlet, nekem nem jutott eszembe). Tehát ez így sajnos esik. (Arról, hogy kell-e a ground plane, nem nyitnék vitát, mert az eredeti antenna alá betettem egy ofszetlemezből kivágott darabot és hirtelen „zöldebbek” lettek a műhold-jelerősségek a grafikonon.)
A fejegység amúgy Rockchip PX5-ös lapra épül, és (kínai viszonylatban legalábbis) nem volt éppen annyira olcsó, simán benne volt a 250 USD-ben. Láttam fényképet a szétszedett alaplapról, valóban M8030-KT van benne és egy (noname kínai) TXCO, de az se lehet annyira szar, nem hiszem hogy pont azon spóroltak volna. Az eredeti gyári firmware-rel csak a GPS-eket látta (SBAS korrekciós műholdakat se!), de az új firmware után át tudtam programozni GPS+GLONASS+Galileo+SBAS-re. Nem túl rossz idő esetén órák múlva is nagyjából benne van a 2.5 m átmérőjű szórási körben. Összehasonlítottam egy „márkás” (román) fejegységgel, amiről azt állítják, hogy Sirf V van benne (mondjuk ezt nem hittem el), annak egyenesen rosszabb volt a szóródási köre. (Írtam egy kis Android alkalmazást, amelyik kirajzolja a szóródási kört, chipszettől függetlenül, nem volt nagy kunszt.)
Ami a tetőből kilógó csatlakozót illeti: tetőn már van egy antenna, tehát értelemszerűen hely is csatlakozónak, kábeleknek, látszik, hogy van bőven hely a bádog és a belső kárpit között. Az antenna amúgy is már a csomagtartó részre esne (Alfa 159 SW).