csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.01.24 0 0 148376

"Az autó rendszere a motorolaj mennyiségét álló motornál, a gyújtás ráadásakor ellenőrzi. Ha az olajszint nem megfelelő, a rendszer üzenetet küld a műszerfalra, és az olajszint ellenőrzésre kéri az autóst. Ez az ellenőrzési funkció használat közben nem aktív, a kenőolaj jelentős része ilyenkor a kenési körben kering."

 

Javítsatok ki, de nekem ebből az jön le, hogy menet közben - járó motornál - nem jelez a kocsi, hogy baj van! Ezt a marhaságot!:-( Amikor nekem elment az olaj (kb ugyanazzal jár, ha nem tekerjük vissza rendesen az olajbetöltő nyílás sapkáját), akkor volt a kocsiban még olaj, egy kis szivárgás nyom volt alatta, de 18 éves autónál ezt nem tartottam veszélyesnek. Majd a következő szervíznél megnézzük melyik tömítés vacakol. Na ehhez képest a beindítás után nem sokkal szó szerint kiabált, hogy baj van: sípolás, vészfény a műszerfalon. Nyomás alatt már nem szivárgott, hanem dőlt belőle a törött csövön. Hatásában kb ugyanaz, amit az okoz, ha nincs sapka a betöltőn, és a nyomás miatt dől ki az olaj a motorból. Basszus, ez egy egyszerű olajgomba a karterben, ezer éves és egy napos, de bevált technika. Még működik is! Ezt hogy' lehet elhanyagolni egy motor konstrukcióban???

Előzmény: csíkos-háTTú (148374)