dimelo Creative Commons License 2019.01.22 0 1 42747

A helyzet ettől bonyolultabb, de hát nimby szempontból nem a mi problémánk...

Mégis:

Szlovákiának összesen 3 határátkelője van Lengyelország felé, ahol a nehézteher tranzit áthaladhat.

Ebből is a 11. út Csehországon keresztül (Csehszlovák történelmi hagyomány)  tgk. 3255 db

Szóval direktben 2 átkelő:

Rózsahegy-59/R3- Tristená/Jablonka  tgk. 1047

Eperjes-73-Svidnik-R4-73-Barwinek    tgk. 1696

a személyforgalom meg alig látszik:          996 db

 

 

Ellenben a D1-en és ahol még nincs pálya a 18. úton erős a teherforgalom.

Külön elgondolkodtató, hogy Zsolna előtt a 18. úton  5614 teherkocsi halad a 20865 személykocsi között!!!

 

Melyik az a magyar megyeszékhely ahol a sima főúton ilyen méretű forgalom van? (Győr, Tatabánya, Székesfehérvár, Kecskemét itt nem játszik...)

 

 

Igencsak elgondolkodtató, hogy milyen csekély az a PL/SVK teherforgalom, amire előszeretettel hivatkoznak, ha a Via Carpathia építéséről döntenek...

Előzmény: adiaboli (42745)